صدور ۲۰ هزار مجوز پرواز برای عملیات نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه ریزی ۲۰ هزار پرواز داخلی و خارجی برای انجام عملیات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

 محمد محمدی بخش در مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها و خدمات مسافران نوروزی گفت: با توجه به اهمیت مدیریت سفر‌های نوروزی، مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده و با رصد ۲۴ ساعته فعالیت‌های مربوط به سفر‌های هوایی و خدمات‌رسانی به مردم را پایش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خط قرمز سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی و امنیت پروازهاست، افزود: مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها و خدمات مسافران نوروزی مدل مناسبی است که برای اولین بار در صنعت هوانوردی راه اندازی شده است و فعالیت این مرکز در طول تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و برای دوره‌های اوج سفر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمدی بخش گفت: امسال برای انجام سفر‌های نوروزی ۲۰ هزار پرواز در مسیر‌های داخلی و خارجی برنامه ریزی شده که تا امروز (۱۴۰۱/۱۲/۲۷) حدود ۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر هم افزایی و به اشتراک گذاری اطلاعات در صنعت هوانوردی تاکید کرد و گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۲، سال جهش و رونق حمل و نقل هوایی در حوزه بین المللی و توسعه فرودگاه‌های کمتر توسعه یافته باشد و در نظر داریم مدل اقتصادی جدید در صنعت ایجاد شود.

وی بر اطلاع رسانی درست و به موقع به مسافران تاکید کرد و گفت: سطح استاندارد‌ها کاملا تعریف شده و براساس قوانین و مقررات برنامه ریزی پرواز‌ها انجام شده است. در طول ایام نوروز مدیران فرودگاه‌ها و روسای ایستگاه‌ها باید پاسخ گویی مناسب به مسافران نوروزی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار