حضور فعال جمعیت هلال احمر در نوروز امسال از کنگاور تا اسلام آبادغرب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : در نوروز امسال اعضای جمعیت هلال احمر از کنگاور گرفته تا اسلام آبادغرب و نقاط مرزی حضوری فعال و مستمر خواهند داشت.

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به استقرار ۱۷ پست نوروزی سازمان جوانان در مبادی ورودی شهرها، گفت : راهنمایی مسافران نوروزی، توزیع بروشور و محصولات فرهنگی، برپایی خیمه نماز و ایجاد فضای دوستدار کودک به منظور اجرای برنامه‌های سرگرم کننده برای کودکان از جمله خدماتی است که به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: تیم‌های سحاب جمعیت هلال احمر استان نیز با دوچرخه‌های مخصوص در تمامی نقاط رکاب می‌زنند تا برای مردم و مسافران خدماتی نظیر سنجش فشارخون و کمک‌های اولیه را انجام دهند.

محمدی خاطر نشان کرد: کانون طلاب سازمان جوانان نیز پاسخگوی مسائل شرعی مسافران نوروزی خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت بروز و مشاهده هرگونه حادثه از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۱۲ ندای امداد آن را گزارش دهند تا نیرو‌های عملیاتی و امدادی از نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: نکته جالب توجه این است که در صورت عدم وجود سیم کارت در تلفن همراه ارتباط با سامانه ۱۱۲ ندای امداد برقرار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه اعضای مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر اولین تیم‌های پیشرو و ارزیاب در حوادث به شمار می‌روند، افزود: به گستردگی و پراکندگی این پایگاه‌ها در تمام مناطق استان کرمانشاه در همه حوادث غیرمترقبه اولین نیرو‌های اعزامی به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: هر کجا که حادثه‌ای ایجاد شود و نیاز به حضور تیم‌های امدادی هوایی باشد به سرعت و پس از هماهنگی با سازمان امداد و نجات بالگرد امدادی به محل حادثه اعزام می‌شود برای مثال دیروز در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری یک حادثه‌ای پیش آمده بود که بالگرد به محل اعزام شد.

محمدی با اشاره به آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه از سوی جمعیت هلال احمر به علاقمندان، گفت: مربیان آموزش دیده به عموم مردم از دوره‌های مبتدی تا تخصصی را آموزش می‌دهند تا آن‌ها پس از فراگیری فنون مختلف به صورت داوطلبانه در پایگاه‌های امداد و نجات و تیم‌های تخصصی جمعیت هلال احمر فعالیت کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون در مدارس طرح‌هایی نظیر دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) و همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش آموز) در حال برگزاری است تا آموزش‌های پایه تا تخصصی جمعیت هلال احمر از سنین کودکی نهادینه شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار