سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام خبر داد

فعالیت دو کارخانه تولید کود شیمیایی در استان ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام از فعالیت دو کارخانه تولید کود شیمیایی در شهرستان دهلران و ایوان خبر داد.

سیامک بیگی، سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام اظهار داشت: عمده محصولات تولید شده این کارخانه‌ها علاوه بر تامین نیاز داخلی به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

وی افزود: این کارخانه‌ها در دو شهرستان دهلران و ایوان فعال هستند وی ادامه داد: ۵٠ درصد کود اوره و ۷٠ درصد سایر کود‌ها در انبار‌های شرکت خدمات حمایتی شهرستان ایلام و مهران ذخیره است، که در مواقع نیاز به پیک کاری این شرکت کمک و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام بیان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب، کیفیت کود‌های تولیدی که عمدتا صادراتی هستند در کارخانه‌های استان تست می‌شود.

بیگی عنوان کرد: در حال حاضر ۹٠درصد کود‌های شیمایی کشاورزان در داخل کشور و ۱۰ درصد باقیمانده مانند کود فسفاته از خارج کشور وارد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال ۱۴۰۲، به صفر رساندن واردات کود شیمیایی است.

تامین به موقع نهاده‌ها و سموم کشاورزی

سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام افزود: مهمترین رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کشور تامین به موقع نهاده‌ها و سموم کشاورزی می‌باشد و در این راستا به اهداف خود دست یافته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون کود شیمیایی برای چهار محصول گندم جو، کلزا، و چغندر قند تامین می‌شود. در سال ۱۴۰۲ محصولات برنج، درختان میوه، سبزی و صیفی جات نیز به این تعداد افزوده می‌شوند.

بیگی در پایان بیان داشت: در حال حاضر ۱/۵ برابر بذر تولید شده با کیفیت بالا به استان‌های دیگر صادر و در این زمینه ایلام خودکفا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.