سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

بسیاری از معلمان از نحوه اجرای رتبه بندی ناراضی هستند

رضا حاجی پور گفت:نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان با آن چیزی که در مجلس و کمیسیون آموزش به تصویب رسید، تفاوت دارد.

رضا حاجی پور با انتقاد شدید از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: بر اساس مستندات و گزارش‌های واصله از معلمان عزیز متأسفانه رتبه بندی معلمان تا کنون به نحوی بوده که به هیچ عنوان عدالت رعایت نشده و مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری برخی از معلمان در رتبه آن‌ها لحاظ نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش ساعت‌ها برای نحوه رتبه بندی معلمان وقت گذاشت و برای تجربه معلم امتیاز خوبی قائل شدیم، چطور ممکن است که یک معلم با ۳۰ سال تجربه و مدرک لیسانس رتبه ۲ را اخذ کند.

وی با بیان اینکه کارگزینی آموزش و پرورش مدارک تحصیلی تمامی معلمان را دارد، ادامه داد:، اما بسیاری از مدارک تحصیلی در رتبه بندی معلمان کمتر درج شده و این نحوه اجرای قانون بسیاری از معلمان را ناراضی کرده است.

حاجی پور تصریح کرد: مجلس در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفت و امسال نیز این موضوع در بخش حقوق و مزایای معلمان دیده شده، اما نحوه اجرای آن به نحوی بوده که بسیاری از معلمان نسبت به اجرای آن اعتراض دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم این قانون مهم را پس از حدود ۱۲ سال معطلی و کشمکش بین دولت و مجلس مصوب کرد، ولی شیرینی تصویب این قانون با اجرای بد آن به کام معلمان تلخ شده است.

وی ادامه داد: به همین علت مجلس و کمیسیون آموزش تمام قد حامی معلمان خواهد بود و با جدیت نسبت به اصلاح روند اجرای این قانون با دعوت از وزیر آموزش و پرورش موضوع را پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fardin a
۱۱:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام مطمئن مطمئن باشید امکان تقلب در نوشتن مقاله و سایر مدارک وجود دارد ولی در سنوات خدمت که معلم یکسال در مدرسه درس میدهد و به تایید اداره رسیده تقلب نیست مگر کارگزینی ابلاغ برای فردی صادر کند و آن فرد به کاری دیگر مشغول باشد لطفاً رتبه بندی اینگونه باشد هر پنج سال خدمت یک رتبه ارتقا فردی که تازه از راه رسید صبر کند پنج سال تدریس کند تا رتبه یک بگیرد مطمئنا هیچ مدرک و ارزشی بالاتر از سنوات نیست چون یک معلم عمر خود را به دولت پیش فروش کرده است مطالبه سایر مدارک فقط دروغ تقلب ریا و چاپلوسی را در بین معلمان تازه کار رواج می دهد بس کنید لطفاً.
Iran (Islamic Republic of)
رنج بیهوده
۱۵:۲۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
رتبه بندی ظلم بزرگی به معلمان بود
آخرین اخبار