رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان:

۶۳ پایگاه اورژانس زنجان در تعطیلات نوروزی آماده خدمت رسانی است

داریوش تقی لو گفت: طبق برنامه ریزی ها، ۶۳ پایگاه اورژانس استان زنجان شامل ۲۱ پایگاه فوریتهای پزشکی شهری، ۴۲ پایگاه فوریتهای پزشکی جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در طرح نوروزی خدمت رسانی خواهند کرد.

داریوش تقی لو رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با بیان اینکه ۶۳ پایگاه اورژانس زنجان در تعطیلات نوروزی آماده خدمت رسانی است گفت: همچنین یک پایگاه اورژانس هوایی، یک اورژانس ریلی، سه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۴۸۳ نفر نیروی اورژانس آماده خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: آمبولانس های اورژانس از ساعت ۹ صبح تا ‌۱۲‌ ظهر و از ‌۱۷‌ تا ‌۲۰‌ در حاشیه جاده ها با علائم اخباری روشن به منظور اطلاع رسانی و سرعت دهی در امر خدمت رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافرین مستقر هستند.

این مسئول ادامه داد: تمهیدات لازم برای پوشش مناسب حوادث ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و وجود ذخیره تجهیزات مصرفی، دارو و لوازم مورد نیاز در پایگاه های اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

رئیس اورژانس استان زنجان با تاکید بر اینکه بصورت ۲۴ساعته اتوبوس آمبولانس تجهیز شده و آماده به کار است، گفت: همچنین جهت تسریع در ارائه خدمات فوریتهای پزشکی به مددجویان و ارتقاء سطح ایمنی راه ها با هدف در معرض دید قرار گرفتن برای ایجاد اطمینان خاطر مسافرین در عوارضی زنجان - تبریز مستقر خواهد بود.

وی به انجام تعداد ۴۶ مورد بازرسی ستاد طرح سلامت نوروز از پایگاه های فوریت های پزشکی استان بصورت شبانه روزی تاکنون اشاره کرد و گفت: مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) دانشگاه نیز به صورت ۲۴ ساعته و هماهنگی درون و برون بخشی در ایام طرح سلامت نوروزی و اطلاع رسانی حوادث ویژه، فعال است.

تقی لو با بیان اینکه به تمامی پایگاه های اورژانس ‌۱۱۵‌ و مراکز درمانی برای مواجهه با هرگونه تغییرات شرایط آب و هوایی و سایر بحران های احتمالی در ایام مذکور آماده باش اعلام شده است افزود: همچنین با توجه به اهمیت برنامه کشوری درمان سکته قلبی و مغزی حفظ کامل توان و ظرفیت بیمارستان ها‏‏، کد ۲۴۷ و ۷۲۴ برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته و بهنگام به این بیماران در اولویت قرار گرفته است.

وی با اعلام آمادگی شبانه روزی MCMC دانشگاه برای پاسخ دهی مناسب به بحرانهای احتمالی نیز خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص ارائه خدمات بهینه سلامت از طریق شماره تلفن ‌۱۹۰‌ و ستاد هدایت و اطلاع رسانی درمان به شماره تماس ۳۳۱۳۵۱۲۴ اندیشیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.