پارلمان فعلی کویت منحل شد

دادگاه کویت با صدور حکمی مبنی بر باطل بودن انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۲ و در نتیجه انحلال مجلس فعلی و ازسرگیری فعالیت مجلس سال ۲۰۲۰ را صادر کرد.

کویت، دادگاه قانون اساسی این کشور در جلسه امروز (یک شنبه) خود، حکم انحلال پارلمان کنونی برآمده از انتخابات سال ۲۰۲۲ میلادی به دلیل ابطال فرمان انحلال پارلمان قبلی منتخب در سال ۲۰۲۰ را صادر کرد.

به گزارش روزنامه الجریده، دادگاه قانون اساسی کویت در حکم خود، تصمیم گرفت همه فرآیند انتخابات پارلمانی برگزار شده در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی در پنج حوزه انتخابیه این کشور، ابطال شود و در نتیجه آن نیز، عضویت نمایندگانی که در انتخابات مذکور پیروز اعلام شده بودند، لغو می‌گردد.

دلیل دادگاه برای تصمیم خود نیز این است که فرمان انحلال پارلمان برآمده از انتخابات سال ۲۰۲۰ کویت و درخواست از رای دهندگان برای شرکت در انتخابات سال گذشته میلادی، باطل بوده و در نتیجه آن نیز، پارلمان قبلی بار دیگر روی کار می‌آید گویی که اصلا منحل نشده بود.

شایان ذکر است که دادگاه قانون اساسی کویت پیش از این چهار درخواست تجدید نظر ارائه شده توسط نمایندگان پارلمان منتخب سال ۲۰۲۰ این کشور در اعتراض به انحلال پارلمان مذکور را پذیرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار