افت دما در آغاز بهار در آذربایجان غربی

کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: استان آذربایجان غربی با کاهش دما به استقبال بهار می رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به استقرار سامانه بارشی در استان گفت: دمای هوای مناطق مختلف از امروز تا چهارشنبه هفته جاری (دوم فروردین سال ۱۴۰۲) بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

آنیتا رامی اظهار کرد: روند کاهش دما در آذربایجان‌غربی از چهارشنبه هفته جاری متوقف و تا اوایل هفته آینده رو به افزایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز تقریبا در سراسر آذربایجان‌غربی شاهد هوای ابری و نیمه ابری هستیم، افزود: بارش باران و وزش باد در اکثر شهرستان‌های استان گزارش شده که این وضعیت در روز‌های ابتدای سال جدید نیز ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای ۲۴ ساعت آتی، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت آینده هوای شمال استان آذربایجان‌غربی نیمه ابری و در ساعات اولیه صبح همراه با بارش باران و بتدریج با کاهش ابر همراه است.

وی ادامه داد: در مرکز و جنوب استان هم طی ۲۴ ساعت آینده هوا ابری تا نیمه ابری و در برخی ساعات با بارش باران همراه خواهد بود.

رامی با تاکید بر اینکه تا پایان هفته جاری هیچ گونه وجود ریزگرد و گرد و خاکی در آذربایجان‌غربی پیش بینی نمی‌شود، افزود: هوای پاک و سالمی تا پایان هفته خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته چالدران با یک درجه زیر صفر سردترین شهرستان آذربایجان‌غربی بود، گفت: نقده نیز با ۲۰ درجه بالای صفر عنوان گرم‌ترین شهرستان استان طی ۲۴ ساعت گذشته را به خود اختصاص داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.