پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز از پرداخت ۲۰ میلیارد ۳۱۱ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 علیرضا برخی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون و استفاده ازروش‌های نوین در کشاورزی به عنوان یکی از راه‌های رسیدن به اهداف توسعه پایدار گفت: امسال متقاضیان اعتبارات توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان برای دریافت مبلغ ۱۹۳ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نفر از متقاضیان این شهرستان موفق به دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شدهند و مابقی طی فرآیند اداری در بانک در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات برای خرید ۲ دستگاه تراکتور و ۸ دستگاه ادوات به متقاضیان پرداخت شده است.

برخی یادآور شد: این تسهیلات با هدف نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون و کاهش هزینه‌های تولید به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: به علت نوسانات قیمت محصولات تولیدی و ماشین آلات کشاورزی، عدم همخوانی پیش فاکتور‌های صادره از طرف تولید کنندگان با سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون و عدم همخوانی با سامانه ۱۲۴ (صمت) و افزایش حق الشرکه متقاضیان به میزان چهل درصد، امکان جذب کامل بودجه محقق نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار