کاهش اعتماد عمومی به بانک‌های آمریکایی

ورشکستگی‌های اخیر دو بانک آمریکایی سیلیکون، ولی و سیگنچر موجب بحران بی اعتمادی مشتریان شده است.

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد ائتلافی از بانک‌های آمریکایی حد متوسط از مقامات دولتی خواست به منظور پرهیز از سرایت بحران در بانک ورشکسته سیلیکون ولی، طی مدت دو سال همه سپرده‌های مشتریان را حتی سپرده‌های بیش از ۲۵۰.۰۰۰ دلار را تضمین کند. در حال حاضر در نظام بانکداری آمریکا، سپرده‌های کمتر از ۲۵۰.۰۰۰ دلار تضمین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف موسوم به مید سایز بانک آمریکا (Mid-Size Bank Coalition of America) در نامه خود به مقامات آورده است: «چنین تدبیری بلافاصله به خروج گسترده مشتریان بانک‌های کوچک پایان داده و بخش بانکی را به ثبات خواهد رساند. همچنین از ابعاد خطرات ورشکستگی‌های دیگر کاسته خواهد شد».

بسیاری از مشتریان بانک‌های مشابه سیلیکون ولی و سیگنچر پول‌های خود را از بانک‌ها برداشت کرده اند و در بانک‌های بزرگتر مانند جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) یا بانک آمریکا (Bank of America) حساب باز کرده اند. مردم معتقدند این دو بانک آنقدر مهم هستند که دولت نمی‌تواند در صورت بحران به آن‌ها کمک نکند.

طی این هفته بانک فرست ریپابلیک (First Republic)، که بیشتر به مشتریان ثرتمند خدمات می‌دهد، شاهد افت ۸۰ درصدی ارزش سهام خود بود. این بانک که در سان فرانسیسکو قرار دارد، از نظر میزان دارایی ها، چهاردهمین بانک در آمریکاست. ائتلاف مذکور همچنین گفته است اعتماد عمومی به همه بانک‌های آمریکایی مگر بانک‌های خیلی بزرگ، کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار