در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی و دولتی در سال ۱۴۰۱ سنددار شدند

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند برای بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی و دولتی در سال ۱۴۰۱ خبرداد.

محمد علی فلاح معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعنوان متولی اجرای فعالیت حدنگاری در کشور براساس ماده ۲  قانون جامع حدنگار در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق تمام و کمال فعالیت حدنگاری اراضی و املاک سرزمینی ایران فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است. 

وی گفت: در راستای انجام فعالیت حدنگاری در کشور تفاهم نامه و شیوه نامه‌های اجرایی با عمده دستگاه‌های اجرایی و متولی امر زمین و مسکن نظیر شورای عالی استان‌ها، سازمان امور اراضی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  به امضاء رسید تا شاهد تسریع در انجام امور باشیم. 

فلاح با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اجرای حدنگاری اراضی گفت: این قرارگاه با حضور معاون راهبردی قوه قضائیه و روسای کل دادگستری ۵ استان تشکیل شد و آخرین وضعیت پیشبرد برنامه‌ها و موانع و مشکلات اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری کشور بویژه در بخش اراضی کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

وی اظهار کرد: تشکیل این جلسات باعث شد تا در تحقق فعالیت حدنگاری اراضی، املاک، جزایر، تالاب‌ها، رودخانه‌ها تسهیل و تسریع شود. 

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص میزان اجرای حدنگاری در کشور گفت: برای بیش از ۹۸.۶ درصد از اراضی ملی و دولتی اراضی تحت تولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اسناد مالکیت صادر شده است. 

وی در خصوص سنددار شدن اراضی تحت تولیت سازمان امور اراضی کشور گفت: میزان کل اراضی کشاورزی موضوع اراضی تحت تولیت سازمان امور اراضی کشور حسب اعلام دستگاه متولی ۱۷، ۲۸۴، ۴۱۴ هکتار می‌باشد که تا ابتدای اسفندماه سالجاری برای ۵، ۱۴۴، ۷۷۶ هکتار معادل ۲۹.۸  درصد صدور اسناد مالکیت حدنگار انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.