تمهیدات لازم برای خرید دانه‌های طلایی گندم در سطح سیستان و بلوچستان فراهم شده است

مدیر کل غله سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان استان هیچگونه دغدغه‌ای در خصوص تحویل گندم و دانه‌های روغنی خود به مراکز خرید نخواهند داشت.

سرگزی مدیر کل غله سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل این اداره کل در امر خرید دانه‌های طلایی گندم و دانه‌های روغنی مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: تمهیدات لازم برای خرید گندم در سال زراعی پیش رو در استان فراهم شده و طبق پیش بینی انجام شده امسال بمیزان ۷۵۰۰۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان برداشت و تحویل مراکز خرید خواهد شد.

 محمدرضا سرگزی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای فصل خرید تضمینی گندم امسال تعداد ۱۵ مرکز جهت خرید گندم و ۲ مرکز برای دانه‌های روغنی پیش بینی شده و با عواملین تشخیص و ذیحساب آماده خدمت رسانی به کشاورزان هستیم


سرگزی با اشاره به میزان برداشت گندم در سیستان و بلوچستان گفت: براساس پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی، سطح زیر کشت گندم در استان امسال تقریباً ۳۳۰۰۰ می‌باشد.

ایشان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان عموماً در اوایل فروردین کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور از مزارع کشاورزی این استان انجام می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اعلام نمود:کار خرید گندم بحمدالله از بخش پیشین شهرستان راسک آغاز شده و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید از پیش تعیین شده تحویل نمایند.

وی هچنین اعلام کرد: کلیه مراکز خرید گندم در سطح استان با آمادگی کامل و رعایت کلیه موازین و پروتکل‌های بهداشتی آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند و کشاورزان هیچگونه دغدغه‌ای در این خصوص نخواهند داشت.

برچسب ها: کشاورزان ، کشت گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار