دمای مناطق مختلف زنجان بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد

کارشناس مسوول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای این استان امشب بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد و از روز جمعه افزایشی خواهد بود.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوای شهر زنجان امشب به منفی ۲ درجه خواهد رسید، افزود: به همین دلیل در برخی مناطق (به ویژه ارتفاعات و گردنه ها) استان بارش به‌صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد:سامانه بارشی که از روز‌های گذشته وارد استان شده است تا اواخر وقت چهارشنبه به فعالیت خود ادامه داده و روز‌های پنجشنبه و جمعه تضعیف خواهد شد و احتمال بارش‌های محلی و پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

این کارشناس ادامه داد: دمای هوا از روز جمعه افزایشی شده و از طرفی از بعدازظهر شنبه به‌تدریج شاهد ورود سامانه جدید به منطقه خواهیم بود و طی این مدت بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها محتمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته فیله خاصه با ۱۳ درجه و سلطانیه با دمای صفر درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین یک و ۹ درجه ثبت شد که زنجان سومین مرکز استان سرد کشور بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.