سال جدید در چهارمحال و بختیاری با باران آغاز می‌شود

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت یک سامانه بارشی از روز دوشنبه در این استان خبر داد و گفت: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه منجر به بارش باران در بسیاری از نقاط استان و برف در ارتفاعات می‌شود.

مهران چراغپور گفت: در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید و کاهش دما در استان وجود دارد که در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای کوهرنگ، اردل، لردگان، خانمیرزا، فارسان و کیار پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها طی این مدت، تصریح کرد: احتمال جاری شدن رواناب، لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد به ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های برفگیر و کاهش دید افقی وجود دارد.

چراغپور خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت خطر وقوع صاعقه و وارد شدن خسارت در اثر وزش باد و سقوط اجسام سبک، آسیب به بنا‌های غیرمستحکم و درختان فرسوده پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: تا طی روز‌های دوشنبه تا پنجشنبه از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها دوری شود، آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی تنظیم، فعالیت‌های کوهنوردی تعطیل و به هنگام رانندگی در ارتفاعات به نکات ایمنی توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.