«اوکراین» مهره آمریکا برای کنترل اروپا و تضعیف روسیه

یک کارشناس بین‌المللی تایید کرد آمریکا به دنبال صلح نیست بلکه می‌خواهد از درگیری اوکراین علیه اروپا و روسیه استفاده کند.

 گلوبال تایمز با انتشار گزارشی تایید کرد که آمریکا از کی‌یف به عنوان مهره‌ای برای تضعیف روسیه و کنترل اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.

براساس گزارش اسپوتنیک، در این مقاله آمده است: آمریکا نه تنها نگران تعمیق روابط روسیه و چین است، بلکه دائماً از چین بدگویی می‌کند و پیشنهاد پکن برای مذاکرات صلح (در اوکراین) را رد شود.

ژانگ هونگ، تحلیلگر چینی در این خصوص گفت: واشنگتن صلح نمی‌خواهد، آمریکا قصد دارد از درگیری در اوکراین برای وارد شدن به یک رویارویی بلوکی و تضعیف روسیه استفاده کند.

در اادامه این مقاله آمده است: غرب به سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به روسیه از پشت عینک‌های تیره نگاه می‌کند و ماهیت روابط روسیه و چین را تحریف می‌کند.

برخی ناظران چینی و روسی بر این باورند که باید این سوال مطرح شود که آیا آمریکا می‌توان یک میانجی باشد یا فقط می‌خواهد بحران اوکراین را تا زمانی که ممکن است ادامه دهد و از اوکراین به عنوان مهره‌ای برای تضعیف روسیه و کنترل اروپا و در عین حال حفظ هژمونی جهانی خود استفاده کند.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند تا ۲ فروردین) به روسیه سفر خواهد کرد که اولین سفر خارجی او پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت چین برای سومین دوره خواهد بود.

روز ۲۴ فوریه، وزارت امور خارجه چین بیانیه‌ای ۱۲ ماده‌ای درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین صادر کرد. از جمله موارد اصلی: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، از سرگیری گفتگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف، فراخوان به جلوگیری از تشدید بیشتر تنش هاست. اما آمریکا این پیشنهاد را رد کرد تا درگیری در اوکراین ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا در هر منطقه یه برده درست کرده
کانادا در آمریکای شمالی
ارژانتین در آمریکای جنوبی
استرالیا و نیوزلند در اقیانوس آرام
اسراییل در خاورمیانه
لهستان در اروپای شرقی
انگلیس در اروپای غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
هیچ تردیدی نیست که اوکراین بازیگر نقشه های آمریکا در منطقه است و مردم اوکراین هم قربانی حماقت و سرسپردگی زلنسکی به صهیونیسم جهانی شده اند و ان شاءالله بزودگی چهره واقعی او برای مردم اوکراین هم نمایان خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر کلهر
۲۳:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
روسیه بر خلاف رای سازمان ملل متحد به کشور اوکراین حمله نظامی کرده و اوکراین هم حق مشروع برای دفاع از خودش داره . همانگونه که ما در برابر تجاوز رژیم بعث عراق از کشور عزیزمان دفاع کردیم . پس لطفا از خودتون حرف الکی در نیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
کشوری که یه دلقک بشه رییس جمهورش معلومه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
پت و مت احمقهایی که هم خودشونو عذاب میدادن و همه رو بجای خند ناراحت میکردن . رئیس جمهور اکراین و رئیس جمهور آذربایجان احمقهایی که خودشان صحیح و سالم در سوراخ موش تمرگیدن و ملت خودشون و کشور همسایه رو به کشتن میدهند. آذربایجان هم چند وقت دیگر به ارمنستان حمله میکند . بیچاره سربازان و بیچاره مردم عادی که جان از دست میدهند به خاطر جاه طلبی این دو دلقک اروپا یا اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
ماچقدر روشن فکر غربی داریم داخل کشور ولی خبر نداریم تا میتوانید از دشمنان کشورتان که شیطان بزرگ است تعریف کنید شاید یک موقع خلافی کردید خواستید فرار کنید شما را کشورشان راه وجاه بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
هر چیزی دیدی که نمیتوانی مال خودت کنی حمله ناحق به هر ملتی و کشوری در حکم حمله به حریم الهی است و باید کل جهان محکوم کند و کسانیکه متجاوز را محکوم نکنند اونها هم موضع منصفانه اتخاذ کنند حیات بشر در عدالت و راستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
لابد ایران هم مهره روسیه برای تضعیف آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
من کوچک بودم و می دیدم که بچه ها به عنوان بازی یک چاله ی کوچکی حفر و آن را پر از آب می کردند و با استفاده از دو سه تکه چوب و یک مقداری پلاستیک روی آن را می پوشاندند و با خاک آن را همرنگ زمین می کردند و منتظر می ماندند تا بچه ای از راه برسد و پایش در چاله بیفتد که بیشتر یک بازی بود و من ندیدم کسی پایش داخل چاله بیفتد ولی آمریکا برای بندگان خدا چاه می کند و هزاران نفر را داخل آن می اندازد. خدایا خودت آن ها را هدایت کن تا از خر شیطان پیاده شوند. والله دوستی با مردم خیلی مزه دارد چرا آخر بدی و جنگ. آیا این است ره آورد علم و دانش شما؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا همانطور که از جنگ جهانی دوم به نفع خود ش بهره برداری کرد از این جنگ هم نهایت بهره برداری را خواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۰:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
هر جنگی را میشود با صلح به پایان رساند حتی جنگ ویتنام که چندین سال طول کشید آخرش توافق شد . ولی حمایتهای دیگران باعث طولانی شدن جنگ و خسارات جانی و مالی برای کشوری که درجنگ است خیلی زیاد و جبران ناپذیره . الان هم کشور اوکراین درگیر نظریه چندین کشور گرفتار شده و کشورش درآینده جز ویرانه ای و بدون مردان میشه و این خسارتی جبران ناپذیره . درود بر صلح وزندگی راحت مردمان جهان
Germany
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
شما نمی فهمیدد
آمریکا نمیاد با آمریکا بجنگه و بمب بندازه
یا با روسیه بجنگه!
سیاست خارجی ایران اصلا چشم انداز نداره و بیشتر اصول هست تا منطق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
شما انتطار دارید همسایه تان سنگ به خانه شما پرت کند به شما خسارت بزند دشمن شمارا به خانه اش بیاورد ونقشه نابودی تو بکشند بعدا تو دست رو دست بزاری تا وارد خانه ات که شدند وزندگیت را غارت کردند بچه هایت را کشتند ان مو قع تواز خودت دفاع کنی که دیگر دیر شد اکراین این کارها را با روسیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
شما با غرب پدر کشتگی دارید الکی جریان رو به در و دیوار نکوبید بهونه از سیاره مشتری در نیارید متجاوز متجاوزه و اوکراین این حقو داره تا قلب مسکو پیشروی کنه بربر های اروپای شرقی فرقی با داعش ندارن در ضمن بیشتر بربر های دنیا مسلمانن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
روسها وحشی هستن
Germany
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
ظاهرا شما جای شروع کننده جنگ و کسی که داره از خودش دفاع میکنه رو اشتباه گرفتین روسیه سه استان اوکراین رو خلاف قوانین بین المللی میخواد ضمیمه کنه و اوکراین هم اجازه نمیده همون کاری که صدام هشت سال جنگید که خوزستان رو بگیره و نتونست هر کشوری هم که کمک اوکراین میکنه بسیار کار خوبی انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
ظاهرا شما متوجه نشدید که داخل خبر چی نوشته!؟ و مورد بعدی اینکه مقایسه ۸ سال دفاع مقدس ما با وحوش اوکراینی که زورشون به روسیه نمیرسه و قرآن آتیش میزنن کار درستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

بیایید حساب کنیم الآن که ناتو ضعیف شده چه می شود ؟

حمله به یک منبع تغذیه و ضعیف مثل یک گرگ زخمی ؟
یا خودکشی مثل هیتلر نازی ؟

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا کارش این هست که دیگران را به خاک سیاه بنشاند. هیچکس با طناب شیطان نباید داخل چاه برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکای دزد و تروریست و دروغگو
Czechia
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
اوکراین = مزدوران آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

با پرچم غریبه ها داخل نیا ،
هیچوقت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
چہ کار بہ پرچم داری
ھرف حقی رو کہ زدہ کایک کن
آخرین اخبار