احیای محله قدیمی فیض آباد کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از تلاش برای احیای محله قدیمی فیض آباد کرمانشاه خبر داد.

محمدابراهیم رحیمی زنگنه، فرماندار کرمانشاه در بازدید از تکیه بیگلربیگی در جمع خبرنگاران، با اشاره به واقع شدن این بنای تاریخی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه، گفت : در کوچه پشت تکیه بیگلربیگی و در شعاعی ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری حدود ۱۰ اثر ثبت ملی شده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این منطقه ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد؛ برای همین کار بازسازی این سه کوچه با سنگفرش آن‌ها توسط شهرداری از مدتی پیش آغاز شده و احتمالا ظرف دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

فرماندار کرمانشاه افزود: اگر این طرح اجرایی شود، برای اولین بار در شهر کرمانشاه یک مجتمع توریستی را در بافت تاریخی خواهیم داشت که در آن ۱۰ اثر ثبت ملی شده برای بازدید گردشگران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بافت قدیمی شهر کرمانشاه بویژه محله فیض آباد حدود ۵۸ اثر ثبت ملی شده واقع شده، عنوان کرد: این ظرفیت وجود دارد که با احیاء این بافت، آن را گردشگرپذیر کنیم.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: امیدواریم اجرای پروژه مجتمع توریستی پشت تکیه بیگلربیگی سرآغازی برای احیاء محله قدیمی فیض آباد باشد.

وی از برنامه ریزی برای احیاء خانه مشروطه کرمانشاه یا همان خانه فیض مهدوی خبرداد و گفت: خانه فیض مهدوی جایی است که در آن بزرگان مشروطه خواه کرمانشاهی در دوره قاجار در آن جمع می‌شدند و جلسه می‌گذاشتند و برگ زرینی در تاریح مشروطه خواهی مردم این دیار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار