معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۳ شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و استمرار شیب صعودی این بیماری تا دو هفته آینده خبر داد.

علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند صعودی بیماری در روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته اظهار داشت: از ۳۹ بیمار کرونایی شناسایی شده در سطح استان در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۱۶ مورد در مراکز درمانی بستری و ۲۳ مورد نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی سراسر استان مرکزی بستری هستند، افزود: خوشبختانه حال عمومی بیماران مساعد است و تحت درمان قرار دارند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک در مورد وضعیت بیماری از لحاظ رنگ بندی کرونایی گفت: در موج جدید، رنگ بندی کرونایی صرفا به عنوان هشدار مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که بر اساس دستورالعمل های بهداشتی چنانچه شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد، باید محدودیت‌هایی که در پیک‌های قبلی کرونایی اعمال می‌شد، در مورد این شهر اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در مفهوم رنگ‌بندی کرونایی باید به موازات رنگ اعلام شده، دستورالعمل‌های هوشمند اجرایی شود اما چون شدت درگیری بیماری کرونا بالا نیست بر این اساس شرایط رنگ بندی از لحاظ محدودیت‌هایی نظیر دورکاری ادارات، تعطیلی مدارس، ممنوعیت تجمعات و … به مفهوم گذشته اجرا نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر شهرهای اراک و آشتیان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی، شهرهای تفرش، فراهان و دلیجان در شرایط قرمز کرونایی و بقیه شهرهای استان به حالت زرد درآمده‌اند.

علیمحمدی همچنین گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان اراک جان خود را از دست داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.