در سالی که گذشت؛

سینما ۴۱۵ میلیارد تومان فروخت

بر اساس آمار فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ به مرز ۴۱۵ میلیارد تومان رسید و در این سال ۱۳ و نیم میلیون نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

براساس آمار ثبت‌شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۹ اسفندماه، تعداد مخاطبان فیلم‌های اکران‌شده در سال ۱۴۰۱، ۱۳ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۹۳ نفر است و میزان فروش هم به رقم ۴۱۵ میلیاد و ۴۶۶ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسیده است. البته این آمار با توجه به ادامه اکران چند فیلم از جمله «ملاقات خصوصی»، «بخارست»، «چپ راست» و برخی فیلم‌های کودک در تعطیلات عید، پس از پایان اکران نوروزی تغییر خواهد کرد.

در سال ۱۴۰۱، ۵۱ فیلم بلند سینمایی به روی پرده رفت که از این بین، کمدی انفرادی، بیشترین میزان فروش و استقبال مردمی راداشت. فیلم مسعود اطیابی، با جذب ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار مخاطب، حدود ۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخت.

دومین فیلم پرفروش گیشه سال گذشته، کمدی بخارست بود که این فیلم نیز طی ۱۲۵ روز نمایش، ۱ میلیون و ۴۱۷ هزار مخاطب را جذبکرد و به گیشه ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی رسید.

با این آمار، ۲ فیلم پرفروش و پراستقبال سال ۱۴۰۱، متعلق به مسعود اطیابی بودند. این ۲ فیلم، سرجمع، ۱۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیونتومان فروختند تا ۳۰درصد کل گیشه سال گذشته، در اختیار این ۲ فیلم کمدی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار