بهره مندی روستای خلیل آباد شهرستان اردکان از اینترنت 4G

‌‌مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از ایجاد پوشش نسل چهارم موبایل (۴G) در روستای خلیل آباد شهرستان اردکان خبر داد.

محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات در روستا‌هاگفت: به منظور کاهش شکاف دیجیتالی و سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان به ویژه برای دریافت خدمات دولت هوشمند، بانکداری الکترونیک، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری و بومگردی و آموزش مجازی، پوشش نسل چهارم موبایل (۴G) در روستای خلیل آباد شهرستان اردکان  ایجاد شد.

او افزود: با اجرای این پروژه، روستای خلیل آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ نفر از اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار ۴G برخوردار و اهالی روستا همزمان با فرارسیدن عید نوروز، طعم شیرین فناوری اطلاعات را چشیدند.

پاکدل ادامه داد: برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین این روستا به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ارتقای تکنولوژی سایت موجود بود که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) برنامه ریزی و اجرا شد تا مردم و مشاغل فعال در این منطقه به زیرساخت مناسب برای دریافت خدمات فناوری اطلاعات دسترسی داشته باشند.

نماینده ارشد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برای تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی دانست و از تلاش‌های ارزشمند و جهادی مجری و تیم طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفتر امور استان‌های وزارت، مدیریت مخابرات منطقه یزد و اپراتور همراه اول، فرماندار، بخشدار و مسئولین محلی به ویژه نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی که نقش بسزایی در تسریع اجرای پروژه و تحقق این امر داشتند، تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار