لیدنسی گراهام:

بازداشت ترامپ آمریکا را منفجر می‌کند

سناتور ارشد جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی نسبت به بازداشت رئیس‌جمهور سابق آمریکا و عواقب آن هشدار داد.

سناتور «لیدنسی گراهام» از ایالت کارولینای جنوبی، هشدار داد: اگر دادستان منهتن نیویورک حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را صادر کند این کشور «مانند بمب منفجر خواهد شد.»

این سناتور ارشد جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ضمن بیان دلایل باقی داستان‌ها برای اتهام نزدن به ترامپ، گفت: «این اقدام کشور ما را منفجر خواهد کرد و یک سری مزخرفات دیگر هم اتفاق می‌افتد. شما از دادستان قبل هم خواستید که پرونده را منتقل کند و از وکیل هم خواستید بگوید این کار را به شکل فدرال انجام نمی‌دهد. اکنون دادستان زیر فشار سیاسی است تا ترامپ را متهم بداند، زیرا دادستان پیشینی که بر تحقیقات منطقه‌ای از ترامپ نظارت داشت از دادستان فعلی نیویورک انتقاد می‌کند.»

گراهام در ادامه با بیان آنکه علت دیگری به غیر از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ برای تصمیم کنونی وجود دارد، افزود: «یکی از افراد به تازگی کتابی منتشر کرد که در آن به صراحت گفته بود، باید ترامپ را متهم بدانید و اکنون دادستان منهتن به همین دلیل خود را تحت فشار حس می‌کند. این دادستان تسلیم فشار سیاسی دادستان قبل است.»

در انتها گراهام گفت: «دونالد ترامپ اولین فردی در تاریخ خواهد بود که با چنین تئوری متهم می‌شود.»

رئیس‌جمهور مکزیک: ترامپ بازداشت شود، انتخابات ۲۰۲۴ منتفی خواهد شد

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک هم گفت: اگر دونالد ترامپ در این پرونده متهم شناخته شود، نامزدی او برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ لغو می‌شود.

لوپز اوبرادور علیرغم رابطه خوبی که با ترامپ داشت، از جمله آخرین افراد بلندمرتبه‌ای بود که به «جو بایدن» پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ را تبریک گفت، پیشتر دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ به دلیل اظهاراتش درباره مهاجران مکزیکی و «متجاوز و قاچاقچی مواد» خواندن آنها، مورد خشم قرار گرفته بود.

ترامپ هفته جاری در اظهاراتی گفت که به دلیل اتهام پرداخت پول به «استورمی دنیلز» ستاره فیلم‌های مستهجن، برای مخفی نگه داشتن رابطه‌شان، احتمال دارد بازداشت شود و از همین رو این پرونده را «فاسد و بسیار سیاسی» خواند و در فراخوانی از هواداران خود خواست برای مقابله با بازداشت او به خیابان‌ها بیایند. اما کمپین ترامپ اندکی بعد اظهارات او را پس گرفت و گفت که اطلاعاتی مبنی بر این مسئله به دستشان نرسیده است.

ترامپ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رئیس جمهور جمهوریخواه بود و گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برای بازگشت به کاخ سفید تلاش خواهد کرد. دفتر دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ سال گذشته محکومیت سازمان ترامپ را به اتهام تقلب مالیاتی اعلام کرد، اما براگ از متهم کردن خود ترامپ به جرایم مالی مرتبط با فعالیت‌های تجاری‌اش خودداری کرد و همین امر باعث شد دو دادستانی که در این تحقیقات کار می‌کردند، استعفا دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۲:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
سنای امریکا را ترامپ تسخیر کرد امریکا منفجر نشد حالا ترامپ بازداشت بشود امریکا منفجر می شود؟ ترامپ از قانون بالاتر است؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف موسوی
۱۲:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
تااین ملعون تغاس پس ندهد جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیست فقط انتقام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا منفجر بشه بهتر از اینه که دنیا منفجر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
بهرحال قاتل شهید سلیمانی باید بی آبروبشه که شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
بی آبرو بشه خوبی
آخرین اخبار