سینما در فروردین ۱۴۰۱؛

از انتخاب دبیر جشنواره «فجر» تا اکران آنلاین «عنکبوت»

فروردین ماه سال گذشته، شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در سینما بودیم.

فروردین  ماه  شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در سینما بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین  مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

پیمان معادی برای «چیز‌هایی که می‌کُشی» پروانه گرفت

فیلم‌نامه‌های «چیز‌هایی که می‌کُشی» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی و کارگردانی و نویسندگی علیرضا خاتمی، «شال آبی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی داوود توحیدپرست و «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» به تهیه‌کنندگی محسن محسنی‌نسب و کارگردانی و نویسندگی صالح دلدم موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند

«لامینور» و «انفرادی» در اکران عید فطر
علی سرتیپی سخنگوی شورای راهبردی اکران ضمن اعلام خبر اکران «لامینور» و «انفرادی» در عید فطر، از رد درخواست تهیه‌کنندگان فیلم‌های روی پرده برای تمدید مهلت اکران فیلم‌هایشان خبر داد.

از انتخاب دبیر جشنواره «فجر» تا اکران آنلاین «عنکبوت»

«عنکبوت» به اکران آنلاین پیوست
فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی اکتای براهنی، تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و سرمایه‌گذاری محمدصادق رنج‌کشان از شب گذشته ۳۰ فروردین ماه به اکران آنلاین پیوست.

از انتخاب دبیر جشنواره «فجر» تا اکران آنلاین «عنکبوت»

فرجی «نظارت بر عرضه و نمایش» را واگذار کرد
بنا به پیشنهاد حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی طی حکمی روح الله سهرابی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و حسین طلابیگی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع منصوب کرد.

هادی کاظمی راهی «بخارست» شد
هادی کاظمی به تیم بازیگران فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی پیوست.پیش از این پژمان جمشیدی، حسین یاری و امیرحسین آرمان هم برای بازی در فیلم «بخارست» قرارداد بسته بودند.

از انتخاب دبیر جشنواره «فجر» تا اکران آنلاین «عنکبوت»

فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی در حال حاضر در مرحله پیش تولید است و پس از عقد قرارداد با سایر بازیگران، وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منصوب شد
حمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی طی حکمی محمد حمیدی مقدم را به عنوان دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» منصوب کرد.

تهیه‌کننده «گاندو» دبیر جشنواره «فجر» شد
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی مجتبی امینی را به سمت دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب کرد.

از انتخاب دبیر جشنواره «فجر» تا اکران آنلاین «عنکبوت»

فیلم حاتمی‌کیا پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «نگهبان شب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی، «شب طلایی» به تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا و کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و «کوزوو» به تهیه‌کنندگی حسن کلامی و کارگردانی میثم هاشمی طبا موافقت کرد.

از انتخاب دبیر جشنواره «فجر» تا اکران آنلاین «عنکبوت»

فیلمبرداری «خورده فروش» آغاز شد
یلمبرداری فیلم کوتاه «خورده فروش» به کارگردانی امین ظهراب‌بیگی و تهیه‌کنندگی محمد توکلی در شمال تهران آغاز شد.
این فیلم روایتگر مشکلات و چالش‌های نوازندگان خیابانی است که در قالب یک قصه دراماتیک ارائه می‌شود.

رضا توکلی، وحید شیخ‌زاده، سینا محمدی، بشیر احمد نیکزاد، محمد فیروز بخت، مونا شاهدی، سیامک صانعی، علی جمالی، امیر دهبان، رومینا ایلمک، یحیی توسلی، حسین اسکندری، علیرضا خادمی، محمد توکلی و غلام یاقوتی بازیگران «خورده فروش» هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار