عملیات مبارزه با آفات در سطح مزارع قم در حال اجرا است

معاون بهبود سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: عملیات مبارزه با آفات در سطح مزارع قم با حضور ۲۵ کارشناس و سایر عوامل اجرای سازمان جهاد کشاورزی در تمامی مناطق استان حتی در تعطیلات سال نو دنبال می‌شود.

محمد علی سلامی گفت: در جریان عملیات مبارزه با آفات که کاری بسیار مهم در حوزه حفاظت از محصولات کشاورزی است، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم به صورت مستمر از مزارع استان بازدید کرده و راهنمایی‌های لازم را به کشاورزان استان ارائه می‌دهند.

معاون بهبود سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: در همین رابطه کارشناسان ما در هر مزرعه‌ای متناسب با شرایط آن به کشاورزان می‌گویند که این مزرعه چه زمانی نیاز به اجرای عملیات مبارزه با آفات دارد و یا این که از چه سم‌هایی باید برای مبارز با آفات آن استفاده کنند و این موضوع کمک زیادی به حفظ سطح تولید کشاورزان استان می‌کند.

او افزود: پایداری امنیت غذایی مهمترین اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی قم است و به همین دلیل همواره تلاش می‌کنیم تا از مزارع و محصولات کشاورزی استان در برابر هرگونه آسیب و خطر احتمالی همچون هجوم آفات مراقبت کنیم و در این خصوص از ظرفیت کارشناسی و فنی سازمان به بهترین شکل بهره می‌گیریم.

معاون بهبود سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: کشاورزان استان نیز که دارای تجربه و مهارت بالایی در کار خود هستند در این مسیر همراهی خوبی با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی دارند و از راهنمایی‌هایی ارائه شده به ایشان برای مبارزه با آفات، استفاده می‌کنند که نتیجه آن موفقیت اجرای برنامه‌های مبارزه با آفات در استان است.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد که از این میزان ۶۴ هزار هکتار سطح زیر کشت مزارع و باغ هاست که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار