عملیات بازسازی ۶۳۷ واحد زلزله‌زده خوی آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به ادامه دار بودن روند بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی در ایام نوروز گفت: عملیات بازسازی ۶۳۷ واحد مسکونی آواربرداری شده، آغاز شده است.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:در ایام تعطیلات نوروز ستاد‌های معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده، آماده ارائه خدمات به مردم خوی هستند.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات آواربرداری واحد‌های مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی و با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک‌های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحد‌های مسکونی آغاز شده و تاکنون ۶۳۷ واحد مسکونی آواربرداری شده عملیات بازسازی را آغاز کرده‌اند.

برزگر از اتمام بتن ریزی فندانسیون ۱۵۴ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده نیز خبر داد و افزود: همچنین با نصب ۶۰ اسکلت فلزی، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز شده و دیوارچینی هفت واحد مسکونی و اجرای سقف چهار واحد مسکونی دیگر در این مناطق به پایان رسیده است.

عملیات بازسازی ۶۳۷ واحد زلزله‌زده خوی آغاز شد

وی با بیان اینکه ابلاغ دستورکار‌های تعمیرات در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد، گفت: این دستورکار‌ها تاکنون به ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

برزگر همچنین با اشاره به اتمام ابلاغ دستورکار‌های تعمیری در سطح روستا‌ها و شهر فیرورق، اضافه کرد: واریز بلاعوض‌های تعمیری به حساب مالکان این واحد‌ها در مناطق زلزله زده آغاز شده و از مجموع ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی که دستورکار‌های تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ گردیده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به مبلغ ۸۶ میلیارد تومان به حساب مالکان واریز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: همچنین با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

عملیات بازسازی ۶۳۷ واحد زلزله‌زده خوی آغاز شد

وی تاکید کرد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و در میان واحد‌های مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.