واکنش کرملین به دعوت از پوتین برای سفر به چین

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به دعوت چین از پوتین گفت که باید منتظر بیانیه رسمی بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در پاسخ به خبرنگاران درباره دعوت «شی جینگ پینگ» رئیس‌جمهور چین، از همتای روس خود گفت: «باید منظر بیانیه آن‌ها در رسانه‌ها باشیم».

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در بخشی از سخنان خود گفت: «اجازه بدهید خیلی عجله نکنیم، اجازه دهید منظر بیانیه رسانه‌ای باشیم.»

سخنگوی کرملین  همچنین پوشش خبری سفر رئیس‌جمهور چین به روسیه در رسانه‌های غربی را مطابق انتظار، غیردوستانه و به شدت خصمانه توصیف کرد.

شی جین پینگ روز گذشته گفت که از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، برای سفر به چین در سال جاری دعوت کرده است. وی یادآور شد که در سال ۲۰۲۳ سومین مجمع با نام «یک کمربند و جاده برای همکاری‌های بین‌المللی» در چین برگزار می‌شود. در دو مجمع قبلی ولادیمیر پوتین حضور داشت.

رئیس جمهور چین روز گذشته وارد مسکو شد و سفری سه روزه در آنجا داشت. او امروز (چهارشنبه) سفرش به روسیه را پایان داد. روسای جمهور دو کشور چند دور مذاکره برگزار و در پایان اسناد مهم همکاری امضاء کردند.

شی جین پینگ در بدو ورود به مسکو گفته بودکه چین و روسیه همسایگان خوب و شرکای قابل اعتماد هستند. چین به همراه روسیه آماده است تا بر اساس قوانین بین المللی از نظم جهانی محافظت کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش کشور‌های غربی به این سفر گفت: «ببینید این به آن‌ها به آمریکایی‌ها مربوط نیست. مذاکرات مربوط به روابط روسیه و چین است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار