برگزاری۱۵۰ برنامه نوروزگاهی در اماکن گردشگری استان همدان

۱۵۰ برنامه نوروزگاهی همزمان با تعطیلات نوروز در اماکن، محور‌ها و مقاصد گردشگری و روستا‌های هدف استان همدان در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ ساعت برنامه اجرا شده است گفت: برنامه‌های متنوعی در این نوروزگاه‌ها با هدف ایجاد فضای شاد همراه با نشاط برای مردم و مسافرین و نیز معرفی میراث ناملموس استان برگزار می‌شود.

محسن معصوم علیزاده از برگزاری ۱۱ نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۲۰۰ غرفه به منظور عرضه مصنوعات تولیدی هنرمندان استان به گردشگران برپا می‌شود.

او گفت: جلسات متعدد هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستانی و استانی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ایام نوروز انجام شده است.

معصوم علیزاده با بیان اینکه همدان مشغول پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: نماینده کمیته‌های ذیل ستاد و بخش خصوصی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان حضور دارند و نمایندگان بخش‌های خصوصی و کمیته‌های مرتبط همانند سال‌های قبل تا پاسی از شب به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

او گفت: امسال مقرر شده مراکز اقامتی آموزش و پرورش در ابتدا پذیرش فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد و در صورت تکمیل مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در جوار جاذبه‌های گردشگری و مبادی ورودی شهر‌ها یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است، گفت: ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی و سوغات و بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در سطح استان برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار