ولیعهد انگلیس در مرز اوکراین حاضر شد

ولیعهد انگلیس در سایه تدابیر شدید امنیتی با حضور در لهستان از محل استقرار نیرو‌های انگلیسی در نزدیکی مرز اوکراین بازدید کرد.

همزمان با افشای ارسال گلوله‌های جنگی حاوی اورانیوم ضعیف شده تولیدی انگلیس به اوکراین، ویلیام ولیعهد انگلیس با حضور در لهستان با نیرو‌های انگلیسی در نزدیکی مرز اوکراین دیدار و از پایگاه محل استقرار آن‌ها بازدید کرد.

این نخستین حضور ولیعهد چهل ساله انگلیس در پایگاه نیرو‌های انگلیسی و آمریکایی در پنجاه مایلی مرز لهستان با اوکراین از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین است که به نوشته رسانه‌های انگلیسی در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شد.

رسانه‌های انگلیسی هدف از این سفر را قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های انگلیسی و لهستانی در کمک به اوکراین در جنگ با روسیه اعلام کردند.

انگلیس پس از آمریکا بیشترین کمک مالی و تسلیحاتی را پس از جنگ در اختیار اوکراین قرار داده است.

نخست وزیر انگلیس بهمن ماه گذشته همزمان با سفر زلنسکی به لندن گفت آموزش نیرو‌های نظامی اوکراین در انگلیس، با شرکت مستشاران نظامی دیگر کشور‌های حامی اوکراین، گسترش خواهد یافت و علاوه بر ۱۰ هزار نفر که قبلا اعلام شده بود و تا ۶ ماه آینده تکمیل خواهد شد، امسال قرار است آموزش ۲۰ هزار نیروی نظامی دیگر اوکراین در انگلیس ادامه یابد.

دولت انگلیس که همواره خود را پیشتاز کشور‌های اروپایی در کمک به اوکراین معرفی کرده است به عنوان نخستین کشور غربی تانک پیشرفته چلنجر -۲ را به اوکراین واگذار کرد و آموزش نیرو‌های اوکراینی را برای استفاده از ۱۴ دستگاه تانک اهدایی در دست دارد.

مقامات انگلیس در حالی از افزایش کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به اوکراین خبر داده اند که از آغاز جنگ اوکراین تاکنون ده‌ها تظاهرات با حضور قشر‌های مختلف مردم علیه آنچه که رویکرد جنگ طلبانه دولت خواندند برگزار شده است و از دولت خود خواسته اند به جای برافروختن هر چه بیشتر آتش جنگ برای ایجاد صلح تلاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
انگلیسی خبیث.
آخرین اخبار