عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز در بام ایران کلید خورد

عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرکرد آغاز شد.

طرح توسعه فولاد تاراز، ۵۰۰ هزار تن ورق گرم را اسیدشویی و تبدیل به نورد سرد و وارد خط گالوانیزه می‌کند.

برای اجرای این طرح پنج میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است و با بهره برداری از آن ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تحقق شعار سال باید تا می‌توان از بخش تولید حمایت کرد و با سیاست‌های تشویقی روند سرمایه گذاری را سرعت دهیم.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه هدف دولت تحقق رشد هشت درصدی است، افزود: این مهم با دستان تولیدکنندگان و کارگران محقق می‌شود.

مرتضوی اضافه کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، طرح توسعه فولاد تاراز از طرح‌های است که این مجموعه را به ظرفیت اسمی و حتی بیشتر از آن می‌رساند.

وی همچنین در بازدید از بخش شیمی درمانی بیمارستان هاجر از تکمیل زیر ساخت‌های تشخیصی و درمانی این بخش تخصصی برای ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی خبرداد.

مرتضوی اظهار داشت: به جد پیگیر هستیم تا با هماهنگی بین بخشی، منابع لازم برای تکمیل طرح الحاقی بیمارستان هاجر تامین و برای سفر بعدی رییس‌جمهور به درصد بالایی از پیشرفت برسد.

وی گفت: طرح الحاقی بیمارستان هاجر از سال‌های قبل شروع شده است، اما به سبب کمبود منابع مالی سال‌ها راکد مانده بود، اما با اهتمام دولت سیزدهم روند اجرای آن سرعت گرفته است.

مرتضوی تصریح کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت و علاوه بر آن در ردیف ملی هم بودجه دارد.

وی افزود: این طرح در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد دارد و تلاش می‌شود با تزریق منابع جدید در سفر بعدی رییس جمهور به پیشرفت بالایی رسیده باشد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگر منابع برای این طرح تأمین شود در بازه زمانی ۱۰ ماهه به بهره برداری می‌رسد.

مرتضوی از طرح نیمه تمام ورزشگاه کارگران شهرکرد بازدید و بر توسعه فضای ورزشی به ویژه برای کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکید کرد.

تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های ورزشی فارسان، بابا حیدر و بروجن از دیگر دستاورد‌های سفر وی به چهارمحال و بختیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۱۱:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
برای توسعه شرق استان باید برنامه ریزی برای انتقال آب از سد کارون چهار استان چهارمحال و بختیاری به این دستها و صنایع که آبی پایدارتر و مانا تر است را زودتر اجرا کرد و از حوضه کارونمان برای توسعه استان استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
توسعه فولاد های ملی را در غرب و شمال استان که بنادر نزدیک هستند را هم میتوان در برنامه ها داشت و آغازی میمون و مبارک برای توسعه صنایع فولاد و پتروشیمی و صنایع دیگر در همه جای استان نمود
آخرین اخبار