یک قاضی آمریکایی، ایران را به پرداخت ۱.۶۸ میلیارد دلار غرامت به بهانه حادثه بمب گذاری در پادگان تفنگداران آمریکا در لبنان در سال ۱۹۸۳ محکوم کرد.

یک قاضی فدرال نیویورک به بانک مرکزی ایران و یک واسطه اروپایی دستور داد تا ۱.۶۸ میلیارد دلار به اعضای خانواده سربازانی که در حادثه بمب گذاری در پادگان تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان در سال ۱۹۸۳ کشته شده بودند، غرامت پرداخت کنند.

به گزارش «رویترز»، لورتا پرسکا، قاضی منطقه‌ای آمریکا در نیویورک، دیروز چهارشنبه گفت طبق قانون فدرال در سال ۲۰۱۹ «مصونیت حاکمیتی» بانک مرکزی ایران لغو شده است.

در جریان بمب‌گذاری اتومبیل در ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ در پادگان تفنگداران دریایی ۲۴۱ سرباز آمریکایی که گفته می‌شود بخشی از نیرو‌های حافظ صلح بودند، کشته شدند. خانواده‌های قربانیان در سال ۲۰۰۷ در دادگاه فدرال موفق شدند حکم غرامت ۲.۶۵ میلیارد دلاری علیه ایران را به بهانه این حمله به نفع خود دریافت کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بار‌ها گفته که این شکایت به موجب «قانون مصونیت خارجی حاکمیت‌ها» که حکومت‌های خارجی را از پیگرد قضائی مصون می‌کند وارد نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۰:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
غرامت ۸ سال جنگی آمریکا از صدام کرد و هواپیمای مسافربری ایران رو زد کی باید بده اول خودش بده بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
بیشتر از اینها بدکارید هر که بمب گداشته برو بگیر به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضایی
۱۲:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
از اختلاس کننده ها این پول رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
پس چرا ما از اینهمه جنایت و کشت و کشتارهاشون شکایت نمیکنیم مگه کم این عوضیها ترور کردن و شهید کردن و... ؟! فقط یه نمونش ، همین سردار دلها والا غرامتش بیش از کل خاک و دارائیهای آمریکاست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ماهم برای ۱۷هزار شهید ترور.از امریکا و اسراییل غرامت بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
این غرامت رو میشه از آقازاده ها که میلیاردها دلار پول کشور رو دزدیدند و الان در آمریکا و کانادا مشغول عشق و حالند و به ریش مردم میخندند گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۱:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
تحریم های ظالمانه غرامت ندارند؟ نه دنیا مزرعه حیوانات جورج اورول است و نه امریکا رهبر جهان. قانون باید بطور صحیح اجرا شود وگرنه کاغذو قلم زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
زر زیادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
بی همه چیزها دارن میگیرن دیگه زر زیادی چیه ؟!
انقدر ازمون بلوکه کردن که الان با همین بهانه ها دیگه داره کم کم تموم میشه به نفع این عوضیها و هربار با بهانه ای مقداری از اون را برداشت میکنند چوندستشون به خاطر کشور ما قطع شد از خیلی از منابع نفتی گازی خاور میانه و....! وحالا اینطوری دارن زور میزنن کمی از اونو جبران کنند !
آخرین اخبار