سرمربی روسیه: مدت‌ها بود تمرین خاصی نداشتیم/ می‌خواهیم خودمان را با فوتبال آسیا انطباق دهیم

والری کارپین گفت: تیم ما مدت‌ها بود تمرین خاصی نداشت و به لحاظ هماهنگی وضعیت خوبی نداشتیم، اما نتیجه بدی رقم نخورد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و روسیه در نهایت با تساوی یک – یک به پایان رسید. مسابقه‌ای که هر ۲ گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند. والری کارپین سرمربی روس‌ها در پایان این بازی گفت که از نتیجه بازی رضایت دارد.

کارپین در کنفرانس پس از بازی اظهار داشت: مدت‌ها بود که تیم ما تمرین خاصی نداشت و بین بازیکنان آن آمادگی که مدنظر ما بود، وجود نداشت. ولی باید بگویم که نتیجه بدی نبود. وقتی که ما یک گل پیش افتادیم، خیلی خوشحال شدم. ولی زمانیکه گل تساوی را دریافت کردیم، بازی به سمتی رفت که ایران بیشتر حمله می‌کرد. برنامه ما این بود که روی ضدحمله کارمان را انجام دهیم.

وی درخصوص حضور تماشاگران نیز گفت: حضور هواداران به گرمی این بازی کمک کرد. تصور نمی‌کردم چنین تماشاگران پرشوری داشته باشید. حضور تماشاگران موجب شد هر دو تیم فوتبال خوبی ارائه دهند و شما می‌توانید با بهره مندی از این هواداران فوتبال بهتر و با کلاس تری انجام بدهید چراکه یک تیم خوب و قدرتمند دارید.

سرمربی روسیه درباره اینکه دیدار برابر ایران یک بازی دوستانه جدی برای او بوده یا صرفا یک بازی تدارکاتی برای محک بازیکنان جوان تیمش بوده است که وی در این خصوص پاسخ داد: متاسفانه چند نفر از بازیکنان اصلی دچار آسیب دیدگی شدند. باید کاری کرد که نسل فوتبال روسیه را عوض کرد. باید به بازیکنانی که سن زیادی ندارند، اعتماد کرد و باید به بازیکنان میدان داد تا بیشتر بازی کنند و تجربه خیلی بیشتری کسب کنند و بتوانیم مطمئن شویم آینده فوتبال روسیه را می‌توانیم تضمین کنیم.

وی درباره تغییرات روی نیمکت ایران و آنالیز این تیم گفت: سرمربی جدید تیم ملی ایران ۱۰ روز قبل انتخاب شد و طبیعتا نمی‌توانستیم آنالیز خوبی داشته باشیم، اما نکته‌ای که در جریان بازی شاهد بودیم، تغییر سیستم تیم ایران از ۱-۲-۳-۴ به اشکال دیگری تغییر پیدا می‌کرد. ما فقط می‌توانیم بگوییم آنالیز خیلی قوی از تیم ایران نداشتیم، چون زمان کی روش شکل بازی ایران نسبت به الان تفاوت داشت.

کارپین درباره اینکه تفاوت فوتبال روسیه و ایران تا چه اندازه بود، چراکه ممکن است روسیه در رقابت‌های آسیایی به میدان برود، اظهار داشت: تفاوت آن چنانی بین فوتبال دو کشور نیست. مخصوصا الان که ما باید شکل کار خودمان را با تیم‌های آسیایی نزدیک کنیم و قرار است یک دیدار دوستانه هم با عراق انجام بدهیم. ترکیب جدیدی با بازیکنان جدید به تیم ملی روسیه دعوت کردیم و باید ببینیم در چه شرایطی هستیم تا اگر هر زمان به آسیا آمدیم، خودمان را مطابقت دهیم.

وی درخصوص نمایش مسلط تیم ملی ایران که آیا ممکن است وی با انتقادات تندی در روسیه مواجه شود، پاسخ داد: ما ترکیب جدیدی را بازیکنان جدیدی امتحان می‌کنیم. همچنین مدت هاست که در مسابقات رسمی شرکت نکرده ایم و تنها در بازی‌های غیررسمی حضور پیدا کرده ایم. ما بازیکنان خوبی را به دلیل آسیب دیدگی به همراه ما نداشتیم. با توجه به رده سنی که از بازیکنان دعوت کرده بودم، در برابر بازیکنان خوب ایران و جو استادیومی که با حضور تماشاگران وجود داشت، فکر می‌کنم بازی بدی را انجام نداده باشیم. چرا که که مدت‌ها بود ما بازی‌های ملی دوستانه انجام نداده بودیم.

او در مورد اینکه با توجه به اتلاف وقت بازیکنانش، شانسی برای پیروزی برابر ایران قائل بوده است، گفت: اگر شانسی قایل نبودیم اصلا بازی نمی‌کردیم.

وی درخصوص اینکه آیا بازی با ایران برای روسیه مفید بود، پاسخ داد: بازی کردن برابر تیمی که چند دوره در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته باعث افتخار است. شکا فکر نکنید که تیم‌های آسیایی تیم‌های ضعیفی هستند. کره جنوبی، عربستان، ژاپن و... تیم‌هایی هستند که چندین دوره در جام جهانی حضور داشته اند. پس ما این شانس را به خودمان می‌دهیم. این بدان معنا نیست که ما قطعاً در جام ملت‌های آسیا خواهیم بود، چون ممکن است همه چیز تغییر کند. ولی بازی برابر تیم‌های قدرتمندی مانند عربستان، کره جنوبی، ژاپن و... برای اینکه به تجربه بازیکنان ما بیفزاید، خیلی نقش اساسی دارد.

کارپین در پایان درخصوص اینکه هیچ گلی در جریان بازی زده نشد، پاسخ داد: این اتفاقات در بازی رخ می‌دهد. آن‌ها مرتکب یک خطای پنالتی شدند و ما نیز یک خطا انجام دادیم که پنالتی شد. فکر می‌کنم هر ۲ تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که با بدشانسی از دست رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار