برگزاری نخستین همایش ملی نخود در کشور

نخستین همایش ملی نخود به همت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خرداد امسال برگزار خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: این همایش با هدف توسه کشت نخود در تناوب بامحصولات زراعی و بررسی مشکلات زراعت نخود در دیم زار‌ها برگزار می‌شود.

دکتر مظفر روستایی افزود: همایش ملی نخود به میزبانی معاونت سرارود موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشوردرکرمانشاه برگزار خواهد شد.

او  اضافه کرد: این همایش ملی در ۹ محور شامل به نژادی و به زراعی نخود، تغذیه نخود، نقش نخود در کشاورزی حفاظتی، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز نخود، اهمیت تغذیه‌ای نخود برای سلامت و بازرگانی و صادرات این محصول برگزار می‌شود.

به گفته او، با تلاش محققان این موسسه تا کنون ۲۰ رقم نخود با ویژگی‌ها کشت پاییزه، پا بلند وانتظاری در کشورمعرفی شده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: شناسایی ارقام مقاوم به سرما و پا بلند برای برداشت مکانیزه نخود از اولویت‌های این موسسه تحقیقات کشاورزی دیم برای افزایش تولید این محصول و حل مشکلات زراعت نخود است.

دکتر روستایی گفت: در این همایش بیشترمشکلات زراعت نخود دیم بررسی و برای حل این مشکلات در کشور برنامه ریزی خواهد شد.

او افزود: با توجه به ظرفیت دیم زار‌های کشور، با برنامه ریزی و دست یابی به ارقام پرمحصول وافزایش تولید نخود ایران می‌تواند به یکی از صادرکنندگان این محصول در جهان تبدیل شود.

همایش ملی نخود ۳ خرداد با همکاری معاونت سرارود موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، اتاق بازرگانی نخود و سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار