راه‌اندازی موزه هنر و طبیعت شهر کرندغرب

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از راه‌اندازی موزه هنر و طبیعت شهر کرندغرب خبر داد.

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح این موزه در ایام نوروز، گفت : موزه هنر و طبیعت در ابتدای سراب کرند و در یک خانه قدیمی که در حاشیه رودخانه قرار گرفته، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: مالک این خانه قدیمی پس از مرمت و ساماندهی این بنا برای راه اندازی یک موزه در آن اقدام کرد که مجوز آن از سوی میراث فرهنگی استان صادر شد.

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان در خصوص چرایی نامگذاری این موزه و اشیاء به نمایش درآمده در آن هم گفت: در این موزه آثار هنر‌های چوبی یک هنرمند کرند غربی به نمایش درآمده است. این هنرمند بدون آنکه هیچ آسیبی به طبیعت بزند، چوب‌های خشک شده را جمع آوری می‌کند و هرکدام از قطعات چوبی که شبیه یک حیوان، پرنده و اشیاء باشد را به شکل واقعی تری از طرح اولیه در می‌آورد.

برشاهی خاطرنشان کرد: در این موزه یک مجموعه چوبی را داریم که در آن اشکالی چوبی از پرنده‌ها، حیوانات و ... به نمایش درآمده است.

وی از افتتاح موزه مردم شناسی اقامتگاه بوم گردی میلکان دالاهو در ایام نوروز خبرداد و گفت: در این موزه برخی ادوات و تجهیزات کشاورزی، پوشاک و وسایل زندگی روزمره مردم دالاهو به نمایش درآمده است.

به گفته این مسئول، این دو موزه در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران خواهند بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار