بستری شدن ۱۹ بیمار کرونایی جدید در قزوین

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

دکتر عبدالله دیدبان رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قزوین بستری هستند.

دکتر دیدبان افزود: هرچند با وجود ۶ بیمار بدحال بستری شده، طی شبانه روز گذشته ۱۵ بیمار بستری شده از بیمارستان‌های استان مرخص شدند.

به گفته وی، متاسفانه طی همین مدت ۲ بیمار کرونایی نیز فوت شدند.

دکتر دیده بان در خصوص آخرین آمار از واکسیناسیون کرونا در استان قزوین، خاطرنشان کرد: از بین جمعیت پنج تا ۱۸ سال، ۳۸ درصد دز نخست و حدود ۳۰ درصد نیز دز اول و دوم را تزریق کرده اند.

دیده بان تصریح کرد: در خصوص جمعیت بالای ۱۸ سال نیز بایستی گفت که ۹۰ درصد دز نخست، ۸۴ درصد دز اول و دوم و ۴۹ درصد نیز اقدام به واکسیناسیون دز یادآور کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: با وجود آنکه خطر ابتلا به کرونا همچنان باقی است توصیه می‌کنیم افراد در صورت مشاهده هرگونه علایم سرماخوردگی و یا آنفلوانزا اقدام به استراحت و قرنطینه همراه با درمان خود کنند تا از انتقال این ویروس نیز خودداری کرده باشند.

به گفته وی، شهروندان قزوینی و به خصوص مسافران نوروزی در این ایام استفاده از ماسک را فراموش نکنند چرا که همین مساله می‌تواند در انتقال ویروس تا حدود زیادی موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.