دو میلیون و ۲۱۶ هزار خودرو وارد استان قم شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۰۹ خودرو از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه امسال وارد استان شد.

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: این میزان تردد نسبت به مشابه سال گذشته ۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم عنوان کرد: میزان تردد خودرو از سراسر کشور به این استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۸۷ مورد بوده‌است.

زنجیرانی فراهانی بیشترین محور مواصلاتی که تردد به استان قم را داشته، مربوط به آزادراه تهران- قم و کمترین تردد مربوط به محور دستجرد - سلفچگان ذکر کرد.

فراهانی عنوان کرد: ۱۳۰ نفر از پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در راستای تامین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفر‌های نوروزی هموطنان و اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن مشغول فعالیت هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با اشاره به اینکه پویش همراهان سفر ایمن تا ۱۵ فروردین ماه در این استان ادامه دارد، گفت: درحال حاضر این پویش در دو ایستگاه مجتمع خدماتی زیتون و دنیز واقع در آزادراه قم - تهران و بزرگراه سلفچگان - قم درحال اجرا می‌باشد.

این پویش در راستای ارتقای ایمنی سفر‌های برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای به اجرا درآمده‌است.

ترغیب مسافران به توقف درهنگام رانندگی در جاده‌ها، اشاعه پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌های نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از اهداف پویش همراهان سفر ایمن می‌باشد.

در این ایستگاه‌ها، اجرای نمایش، برنامه‌های شاد فرهنگی، مسابقات، هدیه بسته‌های فرهنگی به مسافران و ترویج فرهنگ نماز، نماز جماعت و افطاری مختصر در نظر گرفته شده‌است.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.