شهادت وکیل ترامپ درباره کشف اسناد محرمانه در خانه او

وکیل ترامپ درباره کشف اسناد محرمانه در خانه رئیس جمهور پیشین آمریکا شهادت داد.

گرچه بیش از ۲ سال از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید می‌گذرد، اما وی هنوز هم به دلیل شخصیت جنجالی اش، در کانون توجهات قرار دارد. اکنون چندین پرونده درباره تخلفات مختلف ترامپ از جمله کشف اسناد محرمانه در محل اقامت شخصی وی در فلوریدا در جریان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از وکلای شخصی ترامپ به صورت داوطلبانه درباره کشف اسناد محرمانه در اقامتگاه شخصی او در فلوریدا در برابر هیات منصفه دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی در دسامبر ۲۰۲۲ شهادت داده است.

شهادت تیم پارلاتور، وکیل شخصی ترامپ در مقابل هیات منصفه در راستای بخشی از تحقیقات کیفری درباره کشف اسناد طبقه بندی شده در اقامتگاه شخصی رئیس جمهور پیشین آمریکا در فلوریدا صورت گرفته است. این وکیل می‌گوید: من درباره باقی ماندن اسناد محرمانه در خانه ترامپ پس از خروج وی از کاخ سفید به هیات منصفه توضیحاتی را ارائه کردم.

وی افزود: من جستجو در اموال ترامپ "برای اطمینان از رعایت کامل و قانونی" اسناد را سازماندهی کردم. من همچنین شاهد تخلفات دادستانی در زمان حضور برای شهادت درباره این پرونده بودم.

وزارت دادگستری آمریکا در دادگاهی که درباره تخلف ترامپ در سال ۲۰۲۲ تشکیل داد اعلام کرد رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حفظ اسناد حساس دولتی پس از ترک قدرت در ژانویه ۲۰۲۱ و نیز قانون جاسوسی که انتشار اطلاعات مضر برای امنیت ملی را جرم می‌داند تحت تحقیقات قرار دارد.

همچنین پس از مقاومت ترامپ و اطرافیانش در همکاری در زمینه این پرونده، وی با اتهام دیگری مبنی بر تلاش برای ممانعت از انجام تحقیقات مواجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار