اسپانیا پایان جنگ اوکراین را منوط به گوش دادن سخنان چین دانست

نخست‌وزیر اسپانیا راه‌حل پایان جنگ در اوکراین را در اظهارات چین در این زمینه دانست.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا، امروز (جمعه) پیش از سفرش به چین برای ملاقات با رئیس‌جمهور این کشور، تاکید کرد که جهان باید به صدای چین گوش دهد تا راهی برای خروج از جنگ در اوکراین پیدا کند.

به گزارش رویترز، سانچز این اظهارات را در یک کنفرانس خبری در بروکسل پس از نشست شورای اروپا گفته و افزود: «چین یک بازیگر جهانی است، بنابراین بدیهی است که ما باید به صدای آن گوش دهیم تا ببینیم ما می‌توانیم به این جنگ پایان دهیم و اوکراین می‌تواند تمامیت ارضی خود را بازیابد.»

پدرو سانچز در تاریخ ۳۱ ماه مارس (۱۱ فروردین) قرار است به چین سفر کند و در آنجا با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین داشته باشد. انتظار می‌رود این دیدار بر محور اوکراین متمرکز شود که چین در آن خود را بی‌طرف توصیف کرده و به تازگی هم شی جین پینگ در سفر به مسکو طرح صلح ۱۲ ماده‌ای به رئیس‌جمهور روسیه ارائه کرده است.

نخست‌وزیر اسپانیا به طور علنی از پیشنهاد صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، که شامل درخواست برای بازگرداندن خاک اوکراین به وضعیت موجود قبل از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ است، حمایت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرنیومU-238.03
۱۴:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
همراهان کریستف کلمب موشهای آلوده به ویروس طاعون را به میان بومیان امریکا می انداختند تا باعث مرگ آنها شوند. 522 سال پیش. هنوز این رسم در میان اروپاییان و اهالی امریکا برقرار است. آزمایشگاههای بیولوژیک متروکه متعدد در اکراین منجر به همه گیری ویروس امریکایی کرونا شد و عده زایادی از ابنای بشر را به کام مرگ برد و تلویحا طوق لعنت را به گردن چین بیچاره انداختند. چین در طول تاریخ مرکز علم بوده و نه حمله به مردم جهان. دربار اسپانیا و پرتغال و کریستف کلمب و فاتحان امریکا فراموش نمی شود.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
اسپانیا از این غلطا نکنه و پای چین رو نکشه وسط
آخرین اخبار