معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام:

ساعت کاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در ماه مبارک رمضان شناور است

ساعت آغاز به کار ادارات تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای «واحد‌های عملیاتی، خدمات رسان، آموزشی و بهداشتی» در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح است.

 ناصر نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اظهار کرد: طبق تصویب نامه هیات محترم وزیران مورخ ۲۸/۱۲/ ۱۴۰۱ در مواردی که آغاز به کار ادارات شناور است، لازم است روسای ادارات ستادی و استانی به گونه برنامه‌ریزی و نظارت کنند که ساعت کار شناور هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخ‌گویی و ارائه خدمات ایجاد ننماید.

وی افزود: ساعت آغاز به کار ادارات تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای «واحد‌های عملیاتی، خدمات رسان، آموزشی و بهداشتی» در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح است و این ساعت در روز‌های پس از شب‌های قدر ساعت ۹ صبح خواهد بود.

وی در خصوص آغاز فعالیت مدارس بیان کرد: زمان بازگشایی مدارس مقطع متوسطه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه و مقطع ابتدایی ساعت ۸ صبح است که مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که نیم ساعت قبل از آغاز به کار مدارس، پذیرش دانش‌آموزان انجام شود و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی را اجرا کنند.

وی در خصوص ساعت کاری بانک‌ها نیز گفت: ساعت آغاز به کار بانک‌ها همچنان ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند بود تا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود.

وی در پایان ساعت آغاز به کار دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ساعت ۸ صبح اعلام کرد و افزود: ساعت آغاز به کار واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی نیز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح است.

 تبصره پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و فرزند محصل در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان دارند، دستگاه‌های اجرایی را در تعامل با یکدیگر مکلف کرده که با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار که دارای این شرایط باشند هم مشمول همین حکم خواهند بود که این تبصره ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.