شناسایی ۵۶۹ واحد صنفی متخلف در خوزستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: از آغاز طرح نظارت بر بازار تاکنون در استان، ۵۶۹ واحد صنفی متخلف شناسایی شده است.

نعمت الله بیرانوندی گفت: براساس قانون، تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلف‌های حوزه‌های کالا و خدمات، بهداشت، دارو، درمان و قاچاق کالا و ارز است و روسای شعب این اداره کل در مقام رسیدگی به پرونده‌هایی هستند که از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، اتاق اصناف، بسیج اصناف، نیروی انتظامی، مرزبانی، اداره استاندارد و ... تشکیل می‌شوند. شناسایی ۵۶۹ واحد صنفی متخلف در خوزستان

او می‌گوید: در حوزه نظارت نیز به دلیل احساس تکلیف و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بازرسان و ناظران اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار، حضور فعال دارند.

بیرانوندی گفت: تعزیرات حکومتی از ۸ اسفندماه پارسال و پیش از سایر دستگاه‌های اجرایی نظارتی، نظارت و بازرسی از بازار استان و اهواز را آغاز کرده و تا ۴ اردیبهشت ماه امسال به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان از آغاز طرح نظارت بر بازار تا جمعه ۴ فروردین ماه امسال، ۴۱۳ نوبت گروه نظارتی مشترک تشکیل و ۲ هزار و ۲۴۲ مورد بازرسی انجام شد و ۵۶۹ واحد صنفی متخلف شناسایی و ۲۲۲ صنف متخلف به پرداخت ۱۰۶ میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.

این مقام مسئول به کشف کالا‌های احتکار شده از جمله؛ برنج، لاستیک و مرغ در روز پنجشنبه ۳ فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: همه مرغ‌های احتکار شده از سوی محتکر با نظارت بازرسان توزیع شدند.

او می‌گوید: در شامگاه جمعه نیز شعب سیار تعزیرات حکومتی در رامهرمز، مسجدسلیمان و ۲ شعبه در کشتارگاه اهواز و دزفول بر فرآیند کشتار نظارت می‌کنند و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امروز حدود ۲۰۰ تن مرغ کشتار روز با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته بیرانوندی؛ قیمت اعلام شده مصوب و مورد تایید است و عرضه مرغ کشتار روز با قیمتی بیشتر تخلف و گرانفروشی بوده و دستگاه‌های نظارتی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، باید نسبت به تشکیل پرونده اقدام و به تعزیرات حکومتی ارسال کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد و با متخلفان برخورد شود.

براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مرغ منجمد به میزان کافی برای تنظیم بازار وجود دارد و روز جمعه نیز ۱۰۰ تن در بازار استان عرضه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.