مدیر کل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

نظارت و بازرسی‌ بر عرضه بیش از ۲ هزار مورد محصولات دامی در ایلام

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام از نظارت و بازرسی‌ بر عرضه بیش از ۲ هزار مورد محصولات دام سبک و سنگین در استان خبر داد.

یونس احمدی، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: شعار دامپزشکی در ایام نوروزی در راستای کنترل و نظارت بر عرضه محوصلات پروتئینی بر این مبنا بوده که دامپزشکی تعطیل بردار نیست و تیم‌های نظارت این اداره کل از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در قالب ۳۵ تیم نظارت بر فراورده‌های خام دامی در سطح استان فعال شده و این نظارت‌ها هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از همکاران دامپزشکی استان به صورت تیم‌های ثابت و سیار کار نظارت بر عرضه محصولات خام دامی را در استان برعهده داشته اند، افزود: نظارت و بازرسی‌های لازم در سطح شهر و مناطق روستایی انجام شده است که امید است بتوانیم مواد پروتینی از جمله گوشت سفید، قرمز و ماهی و لبنیات سالمی به دست مردم برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: نظارت و بازرسی‌های لازم بر عرضه ۲ هزار و ۵۰ مورد محصولات دام سبک و سنگین و ۱۴۱ هزار بازرسی بر عرضه طیور صنعتی در این مدت انجام شده است و بر این اساس یک هزار ۹۵۰ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز که سالم نبوده است، کشف، ضبط و معدوم شده است.

احمدی گفت: همچنین نظارت لازم بر شرکت‌های فعال در استان صورت گرفته است و نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از مرکز عرضه محصولات خام دامی انجام شده است، در این خصوص نیز ۴۱۴ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید، سوسیس و کالباس وضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه همکاران ما بر این بوده است که امسال شرایط بهداشتی استان به لحاظ مصرف مواد پروتئینی بهتر شود و هم استانی‌های عزیز ایلامی می‌توانند در صورت مشاهده هر رگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.