امدادرسانی به ۸۰حادثه دیده در خراسان جنوبی

از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی در استان تاکنون ۸۰ حادثه دیده با کمک نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی تاکنون، نیرو‌های هلال احمر به ۸۰ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌ و ۴۴ حادثه را نجات داده اند.

کاوسی با بیان اینکه از مجموع این حوادث، ۶۳ مورد جاده ای، چهار مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد شهری و یک مورد کوهستان بوده است، افزود: همچنین ۹ مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۶۰۲ حادثه دیده از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند، افزود: از این تعداد به ۳۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۵۶ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی، دو نفر در حوادث کوهستان، سه نفر در حوادث شهری و ۲۷ نفر به صورت حضوری خدماتی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نجات یافتگان این حوادث را ۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۵ حادثه دیده توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۹ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

کاووسی افزود: در این حوادث ۳۲۴ نفر در قالب ۱۳۶ تیم امدادرسانی داشته و همچنین ۱۲۷ دستگاه خودرو امدادی به‌کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۷ مورد عملیات فنی رها سازی در حوادث ترافیکی انجام شده است، گفت: ۶۸ نفر هم در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد و گفت: متاسفانه از ابتدای سال ۳۱ مورد حادثه جاده‌ای به هلال احمر اعلام شده که ۱۲۸ مصدوم و ۱۰ فوتی برجای گذاشته است.
وی از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.