فعالیت ۶۶ محیط بان در ایام تعطیلات نوروزی در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی، گشت‌های ویژه یگان حفاظت محیط زیست استان فعال است.

حسن قاسم پور با اشاره به فعالیت ۶۶ محیط بان در ۱۵ پاسگاه محیط بانی استان گفت: در طول تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی لازم برای استقرار ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت به عمل آمده است و تمامی پاسگاه‌های محیط‌بانی در سطح استان با حضور محیط بانان بصورت شبانه روزی فعال است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضمن استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی و راهنمایی گردشگران در داخل مناطق حفاظت شده، در طول این ایام، حفاظت و صیانت از مواهب طبیعی و حیات وحش و پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز و برخورد با عوامل تخریب و آلودگی محیط زیست را برعهده دارند.

قاسم پور تصریح کرد: هرگونه شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است و در این راستا مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۷۴ هزار هکتار از وسعت استان اردبیل در قالب ۶ منطقه شامل اثر طبیعی ملی غار یخگان، اثر طبیعی ملی سبلان، منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده مغان و منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر تحت مدیریت و حفاظت این اداره‌کل قرار دارد که معادل ۱۰ درصد از کل مساحت استان را در بر می‌گیرد.

همچنین موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروز از ساعت ۸ الی ۱۴ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

این موزه در حاشیه شرقی دریاچه شورابیل (جنب دانشگاه پیام نور) قرار دارد و در آن ۱۷ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه ماهی، ۱۲ گونه خزنده و دوزیست و نمونه‌های متنوعی از حشرات و تیپ‌های مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره نگهداری می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.