برتری فیلمسازان چهارمحال و بختیاری در جشنواره‌های بین المللی

هنرمندان فیلمساز اهل چهارمحال و بختیاری در سالی که گذشت موفق به کسب عناوین مختلفی در جشنواره‌های بین‌المللی و مطرح فیلم در کشور‌های اروپایی شدند.

علاوه فیلم‌های کوتاه فیلمسازان اهل چهارمحال و بختیاری که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شرکت داده شد و برخی از آنان موفق به دریافت جایزه شدند، برخی از فیلم‌های بلند کارگردانان اهل این استان عناوین مهمی را کسب کردند.

در روز‌های آخرین سال ۱۴۰۱ در جریان جشنواره‌های فیلم برتر جهان، شهرام ابراهیمی کارگردان اهل چهارمحال و بختیاری موفق به کسب جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم "روح آتش" در کشور روسیه شد؛ که این جایزه توسط رئیس هیات داوران این جشنواره بین‌المللی "پاول لونگین" به کارگردان این فیلم ایرانی اهدا شد

جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم "روح آتش" که در "خانتی مانسیسک" روسیه برگزار شد، به فیلم "پارالاکس" به کارگردانی شهرام ابراهیمی از ایران تعلق گرفت.


بیشتر بخوانید


داستان فیلم "ماهرخ" به کارگردانی شهرام ابراهیمی که روایت یک هنرمند است که در اولین فیلم خود بازی کند، اما همسرش "کیوان" مخالف آن است. قبل از فیلمبرداری، در روز تولدش، این هنرپیشه مشتاق به شدت دچار سوختگی از ناحیه صورت می‌شود و شکی ندارد که شوهر حسودش باعث این اتفاق بوده است.

شهرام ابراهیمی متولد ۱۳۶۲ و بازیگر تئاتر است. جشنواره بین‌المللی فیلم "روح آتش" از سال ۲۰۰۲ با حمایت دولت منطقه‌ای در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می‌شود. در سال ۲۰۲۳، موضوع جشنواره "فرهنگ ملل کوچک" بود. هفت فیلم از روسیه، چین، ژاپن، فرانسه، ایران، هند و آرژانتین در برنامه رقابت‌های اولین نمایش‌های بین‌المللی شرکت کردند.

همچنین در رخدادی دیگر فیلم مستند "یک قایق روی دریا " به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی و تهیه کنندگی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به بخش کودکان جشنواره ترنتو ایتالیا راه یافت.

مستند یک قایق روی دریا در مورد محمدرضا معلم جوان روستای چشمه قاسم چهارمحال و بختیاری است، روستایی با ۲ خانواده و چهار دانش‌آموز دختر، هریک از این بچه‌ها برای آینده خود رویایی دارد و معلم جوان برای نزدیک کردن آن‌ها به رویاهایشان و برای رسیدن به مدرسه آن سوی رود باید از آب عبور کند.

آرمان قلی‌پور دشتکی کارگردان این مستند، ساخت بیش از ۱۰ فیلم مستند (گُنج، استشهادی برای خانعلی، آنسوی حصار، کاپیتان ۲۲، تنها میان سنگ ها، فرزندان خونیار، چامون، زری) را در کارنامه خود دارد.

مرداد سال ۱۴۰۱ نیز فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» دومین ساخته بلند فریدون نجفی هنرمند اهل چهارمحال و بختیاری در جشنوار بین‌المللی فیلم مسکو روی پرده رفت، این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره فیلم در سراسر جهان است.

فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر و شهرام ابراهیمی در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی جشنواره فیلم مسکو روسیه به نمایش در آمد.

پیش از این نیز، جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه بخش کودک و نوجوان جشنواره جهانی مستند آیدفا هلند به فیلم "آشو" به کارگردانی جعفر نجفی از فیلمسازان جوان اهل چهارمحال و بختیاری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.