افزایش چهار درصدی ترددها در جاده‌های چهارمحال و بختیاری

معاون حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و راهداری جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون تردد در جاده‌های این استان چهار درصد افزایش داشته است.

حسین مالکی در نشست کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیکی ستاد هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون سه میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۹۵ تردد در جاده‌های استان انجام شده است.

وی افزود: تردد در جاده‌های چهارمحال و بختیاری در مدت مشابه پارسال سه میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۳۳ مورد بود.

سرهنگ غلامعلی نوربخش رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون ۵۴ فقره تصادف در جاده‌های استان ثبت شده که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۵۱ فقره بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع تصادف‌های ثبت شده در جاده‌های چهارمحال و بختیاری تاکنون پنج فقره تصادف فوتی، ۳۴ فقره جرحی و ۱۵ فقره خسارتی بوده است.

سرهنگ نوربخش اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی، توجه به جلو، رعایت فاصله با خودرو جلویی، پرهیز از سبقت‌های غیرقانونی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به نکات ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادف‌های جاده‌ای تاثیر مستقیم دارد.


بیشتر بخوانید


اسکندر محرابی معاون فنی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث اورژانس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه تاکنون یک‌هزار و ۳۱۳ ماموریت در اورژانس استان انجام شد.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۲۷۴ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی، ۲۲۶ مورد مختص حوادث غیرترافیکی و ۸۱۳ مورد مرتبط با بیماری بوده است.

محرابی افزود: در این مدت یک فقره امدادرسانی از طریق اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به یک بیمار مبتلا به سکته مغزی انجام شد.

وی اضافه کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون به سه نفر در چهارمحال و بختیاری به‌علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خدمات‌رسانی شده است.

محرابی اظهار داشت: در این مدت ۹۷ نفر برای دریافت انواع خدمات به مراکز سلامت مرکز مدیریت حوادث اورژانس چهارمحال و بختیاری مراجعه کرده‌اند.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در این استان وجود دارد.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر واحد‌های اقامتی زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای اقامت میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به بام ایران آماده است.

جیلان تاکید کرد: ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، دو مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران نوروزی ورودی به استان است.

علی حیدری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران شهرستان‌ها استان باید خودرو مورد نیاز برای افزایش نظارت‌های جاده‌ای پلیس‌راه و پلیس را تامین کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری افزایش اطلاع‌رسانی درخصوص ارائه راهکار‌های پیشگیری از تصادفات جاده‌ای را در دستورکار قرار دهند.

حیدری یادآور شد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون علت ۸۰ درصد تصادف‌های جاده‌ای چهارمحال و بختیاری واژگونی خودرو بوده که این میزان در سطح کشور ۲۷ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در قالب ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا سوم اردییبهشت‌ماه ۱۴۰۲ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار