افزایش ۴۶ درصدی تردد وسایل نقلیه در تعطیلات نوروزی اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از افزایش ۴۶ درصدی تردد وسایل نقلیه در استان از زمان شروع تعطیلات نوروزی خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: با اعلام وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل با ۴۶ درصد در میان استان‌های کشور بیشترین افزایش تردد وسایل نقلیه را در تعطیلات نوروزی ثبت کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: بر این اساس آمار مسافران ورودی به استان در نوروز امسال نسبت به سال قبل با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و ضریب اشغال مراکز اقامتی شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر از ابتدای سال ۱۰۰ درصد بوده است.

محمدی ادیب تاکید کرد: به طور متوسط مراکز اقامتی در سطح استان با ضریب بالای ۷۰ درصد اشغال هستند و تاکنون بیش از ۲۳۱ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اردبیل اسکان داشته‌اند.

او ادامه داد: در طول برقراری ستاد خدمات سفر، تعداد ۴۹۵ مورد بازدید نظارتی توسط اکیپ‌های ستاد انجام شده است که ۶۳ فقره تشویق، ۴۰ فقره تذکر، ۱۴ اخطار کتبی و ۱۲ مورد تعطیلی مراکز خدمات رسان متخلف اتفاق افتاده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به استقبال گردشگران از موزه‌ها و مراکز تاریخی استان، گفت: در چهار روز ابتدای سال بیش از ۹ هزار بازدید از موزه‌های استان ثبت شده است که مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در راس این بازدید‌ها قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.