هشدار شیلات بروجرد به پرورش دهندگان ماهی در پی احتمال بارندگی شدید

رییس شیلات بروجرد گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و بارش برف، پرورش دهندگان ماهی باید از بروز خسارت به مزارع پرورشی جلوگیری کنند.

غلامحسین اکبری رییس شیلات بروجرد گفت: افزایش میزان بارندگی در ماه‌های اخیر موجب شده تا در بارش‌های بعدی احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها وجود داشته باشد و انتظارمی رود پرورش دهندگان ماهی جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، نکات لازم رعایت کنند.

او از پرورش دهنگان ماهی بروجرد خواست نسبت به تعمیر و لایروبی استخر‌های رسوب گیر مزارع پرورش ماهیان سردآبی اقدام و مزارع را بیمه کنند.
رئیس اداره شیلات بروجرد افزود: موتور‌های برق اضطراری و پمپ‌های هواده و برگشت آب بطور هفتگی باید بازدید و برای اطمینان از درست کار کردن آزمایش شوند.
او اظهار کرد: بازبینی کانال‌های آبگیری و مسیر‌های عبور آب بویژه در محل دریچه‌های ورودی و خروجی برای جلوگیری از مسدود شدن آن‌ها توسط شاخ و برگ گیاهان و رسوبات رودخانه‌ای لازم است.
اکبری افزود: هنگام سیلاب و گل آلود شدن منابع آبی، باید غذای ماهیان قطع شود و در صورت بروز تلفات قابل توجه، قبل از جمع آوری تلفات باید هماهنگی لازم با کارشناسان بیمه آبزیان و شیلات شهرستان صورت گیرد.
او بازدید از صافی ها، تور‌ها و لوله‌های آبرسانی مزارع پرورش ماهی و جلوگیری از تشدید عوامل استرس زا را از دیگر نکات ضروری دانست که پرورش دهندگان باید آن‌ها را رعایت کنند.

رییس اداره شیلات بروجرد گفت: ۴۱ مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در این شهرستان فعال است.

اکبری افزود: در این شهرستان ۲ مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت تولیدی هشت میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال وجود دارد که بیش از ۲۰ میلیون تن تولید سالانه آن‌ها است.

اکبری اضافه کرد: بروجرد دارای یک واحد فرآوری و بسته بندی آِبزیان به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در روز، ۲ باب سردخانه به ظرفیت ۵۰۰ تن و ۲ کارخانه خوراک آبزیان به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن در سال است.

 

برچسب ها: شیلات ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.