مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد

تکمیل تونل‌های محور ایلام-مهران طی نیمه اول امسال

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با تزریق اعتبارات لازم، تونل‌های محور ایلام-مهران در نیمه اول امسال تکمیل می‌شوند.

 فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در بازدید از ساخت تونل‌های مسیر ایلام - مهران اظهار کرد: برای تکمیل لاین دوم بزرگراه «ایلام- مهران» دو رشته تونل در حال احداث است که عملیات حفاری و کف برداری تونل کیلومتر ۵ (تونل اول) به طول ۸۴۰ متر انجام شده هم اکنون لاینینگ (پوشش بتنی سقف و دیوار) این تونل آغاز شده است و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا اربعین امسال عملیات لاینینگ و زیرسازی و بیس و آسفالت آن به پایان خواهد رسید.

وی از پایان عملیات لاینینگ تونل دوم (تونل موازی تونل راه کربلا) به طول ۷۲۰ متر خبر داد و افزود: تونل دوم راه کربلا و مسیر ورودی و خروجی آن در مجموع سه و نیم کیلومتر است که در ایام اربعین به صورت اضطراری زیر بار ترافیک قرار گرفت و اخیراً دو دستگاه پل در طرفین این تونل احداث شد و عملیات زیر سازی فنی و استاندارد مسیر در حال اجرا است و پس از این مرحله بیس و آسفالت آن با مساعد شدن شرایط جوی به انجام خواهد رسید و به صورت تکمیل شده زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: به دلیل حجم بالای تردد در زمان اربعین قسمت‌هایی از مسیر ایلام- مهران از جمله تونل‌ها و قطعه رانشی به صورت اضطراری و موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت و بعد از اربعین بلافاصله پیمانکاران مشغول عملیات تکمیلی این قسمت‌ها شدند.

وی مطرح کرد: هم اکنون با شروع سفر‌های نوروزی و افزایش تردد در محور ایلام به مهران مقرر شد تمهیدات لازم برای عبور اضطراری در روز‌هایی که ترافیک زیاد است در محدوده کارگاهی تونل‌های مذکور در نظر گرفته شود که با هماهنگی با پیمانکار مسیر تونل‌های بزرگراه ایلام به مهران آماده عبور اضطراری شد که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

وی افزود: هر ساله متأسفانه شاهد حوادث رانندگی در محور ایلام _ مهران مخصوصاً در محدوده تونل‌های مذکور بودیم، اما خوشبختانه در نوروز سال جاری تا کنون با وجود افزایش تردد با هدایت ترافیک به مسیر جدید و عبور از تونل‌های محور شاهد حادثه رانندگی جدی در این مسیر نبوده‌ایم و امیدواریم تا پایان نوروز هم شاهد حادثه‌ای با وجود جدا شدن مسیر رفت و برگشت نباشیم.

وی گفت: قطعاً در نیمه اول سال جاری تونل‌های محور ایلام _ مهران به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام مهران تکمیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.