بازدید ۳۰۹ هزار و ۶۱۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری پاوه

فرماندار پاوه گفت : در موج اول تعطیلات نوروزی، ۳۰۹ هزار و ۶۱۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.

اردشیر رستمی، فرماندار پاوه، پاوه را مجموعه‌ای ناب از زیبایی‌های طبیعت در دل سنگ توصیف کرد و گفت : شهرستان پاوه علاوه بر این که بهشتی‌است از جاذبه‌های طبیعت بکر و دیدنی، اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی، دارای مردمانی با اصالت خاص و مهمان‌نواز است که همین سبب می‌شود هر ساله در فصول مختلف سال به خصوص ایام نوروز، پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور باشیم.

وی به وجود پنج شهر پاوه، باینگان، بانه‌وره، نوسود و نودشه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آنالیز دستگاه‌های تردد شمار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته تا پایان پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، تعداد ۱۵۴ هزار و ۸۰۸ تردد در راه‌های مواصلاتی شهرستان ثبت شده که طبق بررسی به عمل آمده در موج اول تعطیلات تعداد ۳۰۹ هزار و ۶۱۶ نفر مسافر وارد شهرستان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرماندار پاوه با اشاره به آمادگی ۸ مدرسه با ۸۰ اتاق و یک خانه معلم با ۲۰ اتاق برای پذیرش مسافران نوروزی، تصریح کرد: در این ایام در مجموع ۲۰۰ خانوار با جمعیت یک‌هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش استقرار داده شده است.

وی اظهار کرد: ۶۰ خانه مسافر، ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳ مجتمع گردشگری، ۲ هتل، ۲ مهمانسرا هم در این ایام پذیرای گردشگران نوروزی بوده که نزدیک به ۹۰ درصد از ظرفیت این مراکز هم پر از مسافر شده است.

رستمی با اشاره به برپایی ۲ سیاه چادر و ۲ غرفه صنایع دستی، خاطرنشان کرد: ۲ فروشگاه اینترنی صنایع دستی هم در ایام نوروز فعال است.

فرماندار پاوه با توصیه به مسافران نوروزی در رعایت شئونات اسلامی، گفت: با توجه به اینکه امسال عید نوروز با ماه رمضان همزمان شده، خوشبختانه مهمانان این شهرستان ضمن گشت وگذار در زیبایی طبیعت پاوه، حرمت ماه رمضان را نگه می‌دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار