پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت استاد سمیعی گیلانی

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با صدور پیامی درگذشت استاد سمیعی گیلانی نویسنده و ویراستار پیشکسوت را تسلیت گفت.

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با صدور پیامی درگذشت استاد سمیعی گیلانی نویسنده و ویراستار پیشکسوت را تسلیت گفت.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت استاد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی موجب تاثر و اندوه شد.
ایشان نویسنده، مترجم و پژوهشگری دقیق در عرصه ادبیات و پدیدآورنده آثاری ماندگار در زمینه ادبیات گذشته و امروز ایران بود و نقش ارزنده‌ای در دانش نگارش و ویرایش داشت. اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه این چهره علمی و ادبی، مصیبت وارده را به خانواده محترم، شاگردان و همکاران و عموم دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

گفتنی است استاد احمد سمیعی (گیلانی) ۱۱ بهمن ۱۲۹۹ در رشت به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند و سپس وارد دانشگاه تهران شد. اواخر دهه ۱۳۴۰ به‌عنوان ویراستار در موسسه انتشارات فرانکلین آن زمان مشغول خدمت شد و به موازات آن دوره کارشناسی ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه تهران گذراند.

استاد سمیعی در کنار حرفه ویراستاری، مولف چندین کتاب در زمینه آیین نگارش و ویرایش تالیف و نگارنده مقاله‌های ارزشمندی در این حوزه بود. این استاد فقید ادبیات، در کارنامه حرفه‌ای خود مترجم آثار ادبی بسیاری از بزرگان داستان جهان را نیز داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار