افزایش اختلاف و شکاف در حزب لیکود

قانونگذار ارشد خواستار بازنگری در طرح جنجالی نتانیاهو شد

پس از مخالفت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی این بار یکی از قانونگذاران ارشد از حزب نخست‌وزیر خواستار توقف و بازنگری در طرح جنجالی نتانیاهو شده است.

یک قانونگذار ارشد حزب لیکود درخواست وزیر دفاع برای توقف طرح جنجالی نتانیاهو را تکرار و احتمال از بین رفتن اکثریت پارلمانی کابینه را مطرح کرد.

به گزارش رویترز، «یولی ادلشتاین» یک قانونگذار حزب لیکود که ریاست کمیته امور خارجه و دفاع کنست را برعهده دارد، خواستار بازنگری در این طرح جنجال‌برانگیز شده است.

وی به این سوال که به لایحه مذکور رأی ممتنع یا منفی می‌دهد پاسخ مستقیمی نداد، اما اشاره کرد در اوایل ماه جاری در برخی جلسات کنست به نشانه اعتراض شرکت نکرده است.

وی در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «لازم است به شما یادآوری کنم که وقتی آن‌ها در لیکود به من گوش نکردند و دعوت من برای گفت‌وگو را نادیده گرفتند، من در اولین جلسه قرائت این لوایح نبودم.»

در سرزمین‌های اشغالی ماه‌هاست اعتراضات بی‌سابقه در جریان است و پای مخالفت به اعضای حزب نخست‌وزیر هم کشیده شده است. «یوآو گالانت» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و یکی از نمایندگان حزب لیکود نیز دیروز علناً خواستار توقف تصویب طرح جنجالی کابینه افراطی شد.

نتانیاهو که متهم به فساد و اختلاس است، تلاش دارد به همراه حزب خود قانونی را به تصویب برساند که برکنار کردن اعضای دولت توسط دستگاه قضایی را دشوار می‌کند. این امر سبب بروز چندین دور تظاهرات شده است. معرضان وعده داده‌اند این هفته تظاهرات به اوج خود می‌رسد و هشدار داده‌اند در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، اعتراضات «فلج کننده» خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار