شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه‌های قزوین خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به ناپایداری‌های جوی تقاضا می‌شود شهروندان طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمد رضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه طی هشدار صادر شده فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در ارتفاعات و روز دوشنبه در سطح استان قوت می‌گیرد، اعلام کرد: از مخاطرات این سامانه بارشی رگبار و رعدو برق و وزش باد و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت به ویژه در روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به استان احتمالاً شاهد آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گرد و خاک موقت و کاهش شعاع دید خواهیم بود.

علیمی افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و مکاتبات صورت گرفته، تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنار نهاد‌های امدادرسان برای مدیریت بحران سیلاب احتمالی در حالت آماده باش هستند.

این مسوول تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم و مسافران نوروزی از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست در مدت یادشده هشدار‌های و اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از انجام اقداماتی همچون تماشا و تهیه عکس و فیلم در زمان جریان سیلاب که سبب خطرآفرینی برای جان خود و سایرین خواهد شد دوری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: اسکان فرهنگیان و مراکز گردشگری استان آماده پذیرش مسافران هستند و در صورت بحرانی شدن اوضاع، اماکن مذهبی نیز مسافران در راه مانده را پذیرش خواهند کرد.

وی یادآور شد: با توجه به پیش بینی احتمال اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت نکات ایمنی جاده‌های کوهستانی در صورت ضرورت نداشتن از تردد خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار