یونان برای کاهش مصرف در ساختمان‌ها «ناظر انرژی» استخدام می‌کند

درپی ادامه بحران انرژی در اروپا، یونان برای کاهش مصرف طرح جدیدی تصویب و برای نظارت بر اجرای آن اشخاصی را در هر ساختمان عمومی استخدام کرده است.

دولت یونان برای کاهش مصرف برق در ساختمان‌های عمومی «ناظر انرژی» استخدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان، تغییر عادات افرادی که در بخش دولتی کار می‌کنند به اولویت اصلی تبدیل شده است. این بدین معنی است که کاهش دادن دمای ترموستات‌ها به میزان دو درجه الزامی است و دستگاه‌ها حین عدم استفاده باید خاموش شوند.

در ژانویه، آتن برنامه‌ای را برای ساختمان‌های دولتی اعلام کرد تا مصرف انرژی را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهد. در راستای این طرح، تهویه و گرمایش کاهش پیدا خواهد کرد، پنجره‌های جدید نصب خواهد شد و قطع برق برخی دستگاه‌های الکتریکی نیز الزامی است. اکنون دولت «ناظر انرژی» منصوب کرده است تا پیشرفت طرح را در هر ساختمان زیر نظر داشته باشند.

حدود ۳ هزار ساختمان بخشی از این طرح هستند، اما تنها در ۸۰۰ ساختمان ناظر انرژی حضور دارد.

«فویووس آکسیوتیس» معاون شهردار آتن می‌گوید: «قیمت انرژی در نتیجه وضعیت اوکراین افزایش یافته و ما نمی‌توانیم کاری درمورد آن انجام دهیم. اما می‌توانیم مصرف انرژی را کاهش دهیم. هدف ما کاهش ۴۰ درصدی مصرف تا سال ۲۰۲۴ است.»

گفتنی است در پی جنگ اوکراین و تشدید بحران انرژی در اروپا، کشور‌های این اتحادیه به دنبال کاهش مصرف خود هستند. بر این اساس حتی در برخی کشور‌ها استفاده از برق برای شارژ تلفن همراه شخصی ممنوع اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار