اعلام تقویم کوچ عشایر به مراتع چهارمحال و بختیاری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری چهارمحال و بختیاری، تقویم کوچ عشایر به مراتع استان را ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد.

اصغر احمدی گفت: با توجه به اینکه آغاز فصل کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ و زمان خروج دام‌ها از مراتع استان ۳۰ شهریور ماه است، بنابراین کوچ زودهنگام عشایر به استان ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان تصمیم‌گیری در خصوص زمان دقیق کوچ انجام می‌شود.

احمدی گفت: حضور زودهنگام عشایر و دامداران در چهارمحال و بختیاری و چرای زودهنگام دام در مراتع، باعث آسیب دیدن و تخریب مراتع و عرصه‌های ملی می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری چهارمحال و بختیاری گفت: درصورتی که عشایر زودتر از موعد و بدون رعایت تقویم کوچ، اقدام به کوچ کنند، با اقدامات سلبی همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مقامات انتظامی مواجه شده و در صورتیکه تخلفات آن‌ها ادامه دار باشد، پرونده چرای دام‌های متخلفان باطل می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدی اظهار داشت: مراتعی هم که در آن‌ها عملیات حال احیای طرح‌های مرتعداری و طرح مدیریت منابع طبیعی اجرا شده است قرق می‌باشد و دامداران در حین کوچ حق ورود دام به عرصه‌های تحت گشت و قُرُق را ندارند.

در راستای حفاظت و حراست از مراتع و جنگل ها، تلفن امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی در خدمت همیاران طبیعت و مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.